TV 2s forhøjede Københavnerbænk flytter til FN-bygningen i New York
Det er TV 2, der stod for Københavnerbænk-kampagnen 'Vores jord – Vores ansvar', som igennem det seneste år har vakt opsigt i Danmark. Men også i udlandet har flere internationale medier vist interesse for de forhøjede Københavnerbænke, som har sat fokus på nogle af de synlige konsekvenser af klimaforandringerne og de globale temperaturstigninger. Efter kampagneperioden har de 14 bænke fået tilladelse til at pryde det danske bybillede rundt i hele landet på ubestemt tid.
Den danske klimakampagne trækker nu spor helt ind i FN, hvor bænken kommer på visit til FN's vandkonference i New York fra 21.–23. marts. Det er hermed en fin cirkel, der sluttes for Københavnerbænken, som blev udviklet af TV 2s kampagneteam for at håndgribeliggøre en af hovedkonklusionerne fra FN's klimarapport. Til konferencen i New York samles de vigtigste stakeholders i verden omkring vandagendaen, og fokus spænder vidt – fra drikkevand i verdens fattigste egne til klimasikring af verdens største kystbyer.
I New York er vandstigning et aktuelt problem, hvor man arbejder med store projekter for at fremtidssikre kysterne. Ved en C40-event i det danske konsulat overrækkes bænken til New Yorks borgmester, Eric Adams. Efter konferencen flyttes bænken til et sted nær vandet i New York - en prestigefyldt anerkendelse af Københavnerbænken som symbol på en global problemstilling.
Det vækker stor begejstring hos TV 2s marketingdirektør, at et kampagnegreb kan skabe samtale og debat:
- Vi er selvfølgelig begejstrede og stolte over, at bænken kan bruges i en sådan sammenhæng og understøtte fortællingen om en af de synlige konsekvenser af klimaforandringerne. Det er den ypperste anerkendelse af ens arbejde. Bænken har været med til at skabe vigtige samtaler, og vi er stolte over, at et kampagnegreb som dette kan bruges til at gøre debatten om klimaet mere håndgribeligt, siger Jacob Weinreich, som er marketingdirektør for TV 2 Danmark.
Ud over snart at stå i New York findes Københavnerbænken stadig i Danmark på følgende lokationer:
- Rådhuspladsen, København
- Peblinge Dossering, København
- Sortedam Dossering, København
- Øster Søgade, København
- Ofelia Plads, København
- Londongade, Odense
- Kongens Have, Odense
- Skudehavnsvej, Aalborg
- Kongensgade, Esbjerg
- Ågade, Skive
- Roskilde bibliotek, Roskilde
- Strandboulevarden, Nykøbing F
- Arnager, Bornholm
Nøgleord
Kontakter
Maria RasmussenPR-chef
marn@tv2.dkBilleder
Links
Information om TV 2 Danmark
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 samler danskerne til det hidtil største EM i kvindehåndbold13.11.2024 08:58:51 CET | Pressemeddelelse
Der ventes over en million seere i snit til samtlige Danmarks kampe på TV 2, når der i den travle juletid transmitteres fra et rekordstort EM i kvindehåndbold.
Danskerne er vilde med fiktion på TV 27.11.2024 10:00:03 CET | Pressemeddelelse
Thomas Vinterberg-serien 'Familier som vores', komedieserien 'De bedste år' og sjette sæson af den populære, historiske føljeton 'Sygeplejeskolen' optager danskerne allermest i øjeblikket.
Erik Clausen medvirker i 'Det sidste ord'1.11.2024 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den folkekære filminstruktør, skuespiller og samfundsrevser Erik Clausen medvirkede inden sin død i et interview med Mikael Bertelsen i 'Det sidste ord', der sendes på TV 2 og TV 2 Play søndag 10. november.
TV 2 ansætter ny marketingdirektør30.10.2024 15:30:15 CET | Pressemeddelelse
Frederik Scholten, der kommer med erfaring fra både tele-, tech- og mediebranchen, er ny marketingdirektør på TV 2.
Knæk Cancer: 132.722.620 kroner til forskning i kræft26.10.2024 22:55:10 CEST | Pressemeddelelse
Danmark bakker op om Knæk Cancer og samler mere end 130.000.000 kroner ind til kræftsagen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum