TV 2 viser Holger Runes kampe ved French Open

Danske tennisfans kan glæde sig til at se formstærke Holger Runes kampe ved grand slam-turneringen French Open på TV 2 Play og TV 2 Sport X.

TV 2 har erhvervet licens af rettighedshaveren Warner Bros. Discovery til at vise udelukkende Holger Runes kampe ved det forestående French Open, hvor den 20-årige dansker er blandt favoritterne.

- Vi oplever en fantastisk interesse for Holger Rune, og derfor er det meget attraktivt for os at få adgang til at vise hans kampe i French Open, som måske er den grand slam-turnering, han har størst mulighed for at vinde. Holger Rune har momentum i øjeblikket. Det så vi, da han nåede finalen i Rom i sidste weekend, så vi er glade for også at kunne tilbyde vores seere at se Holger Runes kampe i French Open, siger TV 2s sportschef Frederik Lauesen.

TV 2 og TV 2 Sport X viser udelukkende Holger Runes kampe ved French Open. Alle kampe fra grand slam-turneringen, inklusive Holger Runes kampe, kan ses på Eurosport og discovery+.

Holger Runes første modstander i French Open bliver amerikaneren Christopher Eubanks, som er nummer 75 på verdensranglisten, og danskeren, som rangerer som nummer seks i verden, kan først møde verdensetteren Carlos Alcaraz og Novak Djokovic i en eventuel finale på Roland Garros i Paris.

Hvis seedningerne i French Open holder, møder Holger Rune argentineren Sebastian Baez i anden runde, serbiske Miomir Kecmanovic i tredje runde, amerikaneren Taylor Fritz i ottendedelsfinalen og nordmanden Casper Ruud i kvartfinalen.

Lykkes det Holger Rune at besejre Casper Ruud og dermed gentage kunststykket fra sidste uges ATP Masters 1000-turnering i Rom, så bliver det potentielt til et gensyn i semifinalen ved French Open med russeren Daniil Medvedev, som danskeren tabte til i finalen i den italienske hovedstad.

TV 2 forlængede for nylig rettighederne til ATP Tour til og med 2026 og har også rettighederne til at vise WTA Tour med Clara Tauson til udgangen af 2026.

Jacob PanumPR-konsulent

Sport, nyheder og TV 2 NEWS

japa@tv2.dk

TV 2 har købt licens til at vise Holger Runes kampe ved French Open. (Foto: Aleksandra Szmigiel/Reuters/Ritzau Scanpix/TV 2)