Trykkeri i Odense har fremgang trods corona

BR Offset har haft fremgang trods corona krisen. De har formået at kæmpe sig ud af krisen og at komme ud med et meget positivt resultat i 2020. BR Offset har tredoblet deres omsætning i år 2020, sammenlignet med deres omsætning i år 2019. Virksomheden har haft utrolig travlt på det sidste, hvilket også er den primære grund til virksomhedens nylige flytning.

BR Offset er et full service grafisk hus med inhouse produktion af digitaltryk og storformat.

Den 1. marts 2021 flyttede BR Offset ind i nye og større lokaler på Ørstedsgade i Odense centrum, fordi travlheden gjorde at de voksede ud af lokalerne på svendborgvej.
På ørstedsgade har de fået tæt på 250 kvm at boltre sig på, hvilket gør at der er flere kvadratmeter til nye maskiner og bedre mulighed for at holde møder med nye og gamle kunder.

År 2020 blev for BR Offset, det bedste år til dato. De havde stor fremgang i både produktionen og deres online tilbud.

En stor del af virksomhedens positive fremgang, skyldes de to ihærdige iværksættere som driver virksomheden. De lever og ånder for deres virksomhed, og går op i det med liv og sjæl. Dette kan også ses på deres positive bundlinje.

Vækst skyldes især bedre produktionsudstyr

Især udvidelsen af produktionen med en Xerox Versant 180, har hævet niveauet hos BR Offset. Denne produktionsmaskine, har en del efterbehandlingsudstyr indbygget, som letter arbejdsgangen og gør at der spares tid, idét der ikke kræves så meget manuel indgriben. Maskinen er også væsentligt hurtigere, da den på sit max kan trykke 180 ark på ét minut. Førhen kunne BR Offset producere ca. 45 sider pr. minut. Alt sammen er små forskelle der har gjort trykkeriet mere konkurrencedygtigt, og giver dem mulighed for flere dag-til-dag ordre. Og nogle ordre time-til-time.

Hvor vigtig er flytningen for virksomheden?

Flytningen er rigtig vigtig for virksomheden, da de ikke kunne blive større end de var i de gamle lokaler og hvis der skulle videreudvikles på virksomheden og deres andre projekter, krævede det altså nye og større lokaler. Dette har virksomheden fået og de er flyttet, så nu er de klar til alle de nye spændende ting, som skal ske i 2021.
Virksomheden er meget mere end en tryk-virksomhed, dog fylder tryk delen meget rent fysisk, men de er blandt også ved udvikle to nye webshops.
De nye lokaler giver også bedre mulighed for at ansætte flere, da der nu er bedre kontorpladser og generelt mere fysisk plads.

De nåede kun at ligge på lokalerne ved svendborgvej i et år, før de havde vokset sig ud af dem. Dette viser også hvor hurtigt og hvor godt det går for virksomheden, derfor var nye og større lokaler meget tiltrængt nu.
Da lokalerne ligger meget centralt i Odense, kan det også give nye kundemuligheder. Virksomhedens nye placering skulle gerne få endnu fleres øjne op for, at virksomheden eksisterer og hvad de kan tilbyde. Dette hjælper en god placering unægteligt meget på, da der er flere som kommer til at gå forbi.

Når stress indtager Christiansborg16.2.2021 12:10:29 CET | Pressemeddelelse