TryghedsGruppen

TryghedsGruppen får resultat på 9 mio. DKK i årets første tre kvartaler

Efter et positivt halvårsresultat er TryghedsGruppen fortsat i plus efter årets første tre kvartaler. Resultatet er dog påvirket af ekstraordinær regnskabsmæssig påvirkning i forbindelse med forøgelse af ejerandelen i Tryg.

TryghedsGruppen opnåede et resultat på 9 mio. DKK i årets første tre kvartaler baseret på et højt forsikringsteknisk resultat i Tryg og et positivt investeringsafkast i TryghedsGruppen, men også en regnskabsmæssig påvirkning som følge af Trygs aktietilbagekøbsprogram. Den ekstraordinære regnskabsmæssige påvirkning opstår, fordi aktierne købes til markedskurs, men rent regnskabsmæssigt bogføres til en lavere værdi. TryghedsGruppens ordinære resultat udgør 526 mio. DKK.

Resultatet er under sidste års resultat på 3,4 mia. DKK, der dog også var påvirket af en ekstraordinær regnskabsmæssig avance. Det ordinære resultat udgjorde sidste år 806 mio. DKK.

Gennem Trygs aktietilbagekøbsprogram øger TryghedsGruppen ejerandelen i Tryg. Ejerandelen er ved udgangen af tredje kvartal på 45,8 pct., mod 44,9 pct. ved årets begyndelse. Langsigtet ønsker TryghedsGruppen igen at få en ejerandel på over 50 pct.

TrygFonden har uddelt 257 mio. DKK i årets første tre kvartaler. Der er fortsat afsat en samlet pulje på op til 650 mio. DKK for hele året. TrygFonden fastholder dermed et stabilt og højt uddelingsniveau for tryghedsskabende aktiviteter i 2022.

Kontakt

Lasse Delin Moldrup, kommunikationskonsulent, telefon 29 91 33 47 eller e-mail: ldm@tryghedsgruppen.dk

Information om TryghedsGruppen

TryghedsGruppen
Hummeltoftevej 49
2830 Virum

45 26 08 26https://www.tryghed.dk/

TryghedsGruppen er den største aktionær i forsikringsselskabet Tryg og står bag TrygFonden. TryghedsGruppen udbetaler i år bonus til sine 1,4 mio. medlemmer på i alt ca. 1,1 mia. kr. og har almennyttige uddelinger for op til 650 mio. kroner.

Følg pressemeddelelser fra TryghedsGruppen

Flere pressemeddelelser fra TryghedsGruppen