Trods nedlukninger er der fart på den digitale udvikling

Del
Mange af de danske virksomheder lider under COVID-19 nedlukningerne, der har været en tilbagevendende udfordring igennem hele 2020 og også her i begyndelsen af 2021. I mange tilfælde medfører nedlukningerne at især mindre virksomheder, såsom butikker, massører, behandlere, værksteder m.m. har stået med en meget lav eller slet ingen omsætning igennem længere perioder.

Nogle virksomheder har været heldige at kunne få del i hjælpepakkerne til at dække en del af deres udgifter. Denne virkelighed er meget kritisk for især de små virksomhedsejere der ofte har satset rigtig meget på at drive deres livsværk. De små virksomheder viser trods disse store udfordringer også en stor og vedholdende kampgejst. For trods lukkede butikker, afvisning af kunder og røde tal på bundlinjen, så er der stor efterspørgsel på digitalisering. Udviklingen ses også hos pakkeleverandører såsom PostNord der allerede i begyndelsen af pandemien oplevede en vækst på over 30% i antallet af pakker med levering til de danske hjem.

Digitalisering har i de sidste mange år været på de erhvervsdrivendes hænder. Overgangen fra analoge processer til de digitale byder nemlig på mange fordele, såsom højere effektivitet, mindre manuelt arbejde, øget omsætning og helt nye forretningsmuligheder.

Mange virksomheder har valgt at udnytte nedlukningsperioderne til at fokusere netop på dette. Alt lige fra små lokale butikker der udvider med en webshop, behandlere der tilbyder online salg af gavekort til deres klienter og virksomheder der udvider eller optimerer digitaliseringen af deres forretning med automatisering eller færre manuelle arbejdsgange. Investeringen er for virksomhederne ofte markant i både tid og økonomi, men grundet det store potentiale er der ofte endnu mere at hente på et sådant indsatsområde, hvilket tydeligt ses i en undersøgelse foretaget af FDIH, der viser at over halvdelen af de adspurgte webshops har haft vækst og en tredjedel har haft en vækst på mere end 50%.

Stigende efterspørgsel på webudvikling og online markedsføring

Under pandemien har der især været stor efterspørgsel på webudvikling såsom hjemmesider og webshops, hvilket har gjort at mange web designere og webudviklere har haft travlt det sidste års tid. En af de virksomheder der designer og udvikler både professionelle hjemmesider og webshops er Simon Hermansen fra webbureauet WebGain i Albertslund.

Da COVID-19 situationen udviklede sig på verdensplan og blandt andet resulterede i en nedlukning af landet, var jeg nervøs for hvad det ville betyde for mine kunder og hvilken afledt effekt det ville have på min virksomhed. Mange af mine kunder er nemlig dybt afhængige af at kunderne kommer til dem fysisk, hvad enten de er behandlere, butikker, danseskoler eller andet. Jeg så i begyndelsen ind i en potentiel situation hvor efterspørgslen på udvikling af hjemmesider, optimering og online markedsføring kunne falde drastisk. I begyndelsen var der da også virksomheder der trak i håndbremsen for lige at se tiden an, men til min overraskelse valgte mange af de virksomheder jeg taler med at holde hovedet højt og udnytte situationen og den frigjorte tid til at udvikle deres virksomheder endnu mere og i visse tilfælde udvide med helt nye forretningsområder eller tilbud til deres kunder. Så da vi ramte sommeren 2020 oplevede jeg allerede en markant vækst i efterspørgslen på ydelser som udvikling af hjemmesider, webshops, hjælp til online kurser og søgemaskineoptimering. Denne stigende efterspørgsel ser ud til at fortsætte i 2021.” udtaler Simon Hermansen, indehaver af webbureauet WebGain.

Information om Escalate ApS

Escalate ApS
Skudehavnsvej 5
2150 Nordhavn

Følg pressemeddelelser fra Escalate ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Escalate ApS

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye