Sorø Erhverv

Trivsel står højt på dagsordenen i Sorø Kommune

I Sorø Kommune er der stor fokus på det gode erhvervsklima, bl.a. gennem flere års tværfagligt arbejde mellem erhvervslivet og kommunen med Sorø Erhvervsudviklingsråd som bindeled. Trivsel er et stadig vigtigere emne på dagsordenen.

Michael von Bülow, formand for Sorø Erhvervsudviklingsråd.

Sorø Erhvervsudviklingsråd, som består af lokale erhvervsledere fra forskellige brancher og forskellige dele af kommunen, har i de seneste ti år ageret ’advisory board’ for borgmesteren, kommunaldirektøren, erhvervschefen og de forskellige sektorer i forvaltningen. Målet er at styrke det soranske erhvervsklima.

Et vigtigt parameter for det gode erhvervsklima er trivsel. Ikke blot trivsel som medarbejder på en arbejdsplads, men i høj grad også trivsel som arbejdsgiver.

Sorø Erhvervsudviklingsråd oplever et stadig større fokus på emnet hos det lokale erhvervsliv og har derfor italesat vigtigheden af trivsel og hjælp ved stress. Flere erhvervsledere efterspørger bl.a. bedre muligheder for at støtte deres medarbejdere ved begyndende tegn på stress.

’’Når en medarbejder får stress, skal man som arbejdsgiver forholde sig til flere slags lovgivning. Når man er hjemme, er man borger. Når man er på a­rbejde, er man medarbejder. Når man er syg, er man patient. Som reglerne er nu, kan man som arbejdsgiver ikke få hjælp til en medarbejder med begyndende stress, før de er gået ned med flaget og overgår til Sundhedsloven’’, forklarer Michael von Bülow, formand for Sorø Erhvervsudviklingsråd.

’’Det giver ikke mening og kan være et hårdt slag, ikke bare for den stressramte medarbejder, men også for små virksomheder, hvor en sygemelding kan vælte korthuset eller tvinge de tilbageværende medarbejdere til at løbe endnu stærkere’’, afslutter han.

Michael von Bülow, formand for Sorø Erhvervsudviklingsråd.

Information om Sorø Erhverv

Følg pressemeddelelser fra Sorø Erhverv

Flere pressemeddelelser fra Sorø Erhverv

Ny danmarksmester i information og dialog – sådan lyder opskriften på et godt erhvervsklima14.12.2020 08:00:00 CETPressemeddelelse

Dynamisk indkøbssystem for håndværksydelser, en gennemsigtig udbudsproces, faste tidsfrister og en åben dialog med erhvervslivet er nogle af de ingredienser, der sikrer Sorø Kommune en 7. plads i Dansk Industris årlige analyse af erhvervsklimaet i landets kommuner. Som Danmarks bedste til dialog mellem erhvervslivet og kommunen skabes vedvarende resultater. Et resultat som ikke er kommet af sig selv, men som blandt andet er resultatet af Sorø Erhvervsudviklingsråds tværfaglige arbejde over de seneste ti år i tæt samarbejde med erhvervslivet, politikere og embedsmænd. Målet er at styrke dialogen, kendskabet og respekten – både mellem de lokale virksomheder, men i særdeleshed mellem erhvervslivet og kommunen.