Estaldo.com

Trine Wagner investerer i den digitale ejendomsmægler Estaldo

Virksomheden henter samlet 13 millioner til vækst i et presset boligmarked.
Estaldo - Danmarks Digitale Ejendomsmægler

Den aalborgensiske virksomhed Estaldo tilbyder en digital løsning som et billigere alternativ til de traditionelle ejendomsmæglere. På den måde kan boligejere i hele landet sælge sin bolig til et fast lavt salær. Ejendomsmæglerne hos Estaldo står som hos alle andre ejendomsmæglere for markedsføringen, papirarbejdet og det juridiske, mens sælgeren selv står for fremvisningen.

Med denne forretningsmodel har virksomheden med blot 21 medarbejdere allerede overtaget cirka 1% af det samlede danske boligmarked. Til sammenligning har Danmarks 5. største ejendomsmæglerkæde i underkanten af 5% af markedet med hele 90 butikker og 280 medarbejdere*.

Estaldo, som så dagens lys i starten af 2020, blev for alvor kendt, da de i starten af 2022, deltog i 7. sæson af Løvens Hule. Her investerede løven Jan Lehrmann 2.750.000 for 10% af virksomheden, hvilket er den næsthøjeste investering i programmets historie.

I den seneste investeringsrunde har virksomheden hentet yderligere 13 millioner fra både nuværende såvel som nye investorer med det formål at vækste kraftig i et stillestående boligmarked.

En af virksomhedens nye investorer er den kendte ejendomsinvestor Trine Wagner, som administrerer ejendomme for over en milliard kroner.

”Jeg synes det er utroligt spændende, hvordan Estaldo formår at udnytte data og digitale muligheder til at skabe konkurrence på et konservativt marked. Jeg tror på, at vi i de kommende år vil se et marked, som ændrer sig drastisk til fordel for forbrugerne. Det projekt vil jeg gerne være en del af.” siger Trine Wagner

”Vi er vanvittig stolte over at have fået Trine med på holdet hos Estaldo. Jeg er er overbevist om at hun med sin viden om ejendomsmarkedet vil kunne bidrage gevaldigt til vores fremtidige udvikling. Hos Trine får vi ikke kun en investering, vi får kloge penge”. siger Jakob Neua Nørgaard som er medstifter og direktør hos Estaldo.

Vækst igennem et presset boligmarked

Med stigende renter og et aftagende boligsalg tyder meget på, at vi kigger ind i en krise på boligmarkedet. Allerede nu ses flere ejendomsmæglerbutikker med få ejendomme til salg og enkelte butikker har helt tomt i vinduerne*.

Hos Estaldo ser direktør Jakob Neua Nørgaard dog anderledes optimistisk på den kommende tid:

”I en boligkrise kan vores lave pris være forskellen på, om bolighandlen ender i plus eller minus. Men endnu vigtigere, så har vi bevist, at vi leverer et kvalitetsprodukt og har nogle af markedets mest tilfredse kunder. Vores model virker, og jeg er helt overbevist om, at flere boligejere vil vælge os til i fremtiden.”

Fremtidsplanerne for Estaldo er da også klare. De ønsker at etablere sig på det europæiske marked indenfor en kort årrække.

”Vi kommer til at kigge på udlandet i fremtiden, men vores nye investering er fokuseret mod det danske marked. Her er masser af plads til at vækste, og vi har en ambition om at blive blandt de 5 største indenfor en kort årrække.” siger medstifter og direktør i Estaldo, Jakob Neua Nørgaard.

*Ifølge tal fra Boligsiden november 2022

Investorerne

Virksomhedens nuværende investorkreds har bakket op omkring den nye investering, og løfter sammen med en række nye investorer investeringsrunden.

Blandt nye investorer finder man blandt andre et syndikat bestående af de tidligere stiftere fra Logimatic A/S (Troels Severinsen, Lars Riisberg, Lars Børglum, Grimur Lund), Jacob Aisen (Storebox, Epay, Unwire), samt Trine Wagner, direktør i Wagner Ejendomme ApS, som administrerer ejendomme for over 1 milliard kroner. Derudover har også Asbjørn Malthe Søndergaard (Tactile Gaming ApS) samt Morten Elk (Simplesite) kastet sin kærlighed på den unge startup virksomhed.

Om Estaldo

Bag Estaldo står de fire grundlæggere Jakob Neua Nørgaard, Ann Rosenskjold, Tibold Kandrai og Roland Pop. I dag tæller virksomheden 21 medarbejdere, der fra ét centralt kontor i Aalborg sælger boliger i hele Danmark.

Estaldo - Danmarks Digitale Ejendomsmægler
Jan Lehrmann, Jakob Neua Nørgaard og Ann Rosenskjold
Jakob Neua Nørgaard - Indehaver og direktør

Information om Estaldo.com

Estaldo.com
Hobrovej 42D
9000 Aalborg

+45 71 96 08 08https://estaldo.com/

Vores ejendomsmægler klarer alt papirarbejdet, du klarer fremvisningerne. Smartere end en traditionel ejendomsmægler og meget mere sikkert end selvsalg.

Følg pressemeddelelser fra Estaldo.com

Flere pressemeddelelser fra Estaldo.com