Trendfokuseret kunstig intelligens designer for dansk modebrand
Avataren Alva er det nyeste medlem af designteamet hos det BESTSELLER-ejede modebrand NOISY MAY. Den AI baserede modekonsulent er skræddersyet til at forudsige trends, tendenser og foreslå styles i NOISY MAYs kollektioner. Helt på linje med en almindelig kollega. Men baseret på massive mængder data.

NOISY MAY præsenterer nu et nyetableret partnerskab med Alva, en AI-modekonsulent som er skabt med henblik på at kunne levere perspektiv og teknologisk ekspertise til denim-brandets kreative teams. Det er første gang, en konsulent baseret på kunstig intelligens bliver onboardet i BESTSELLER for at bidrage med præcise data og fortolkning heraf til udviklingen af design og marketingtiltag.
”Vi vælger at prøve kræfter med integration af datadrevne indsigter og trendanalyser, fordi vi forventer, at den nyskabende teknologi vil supplere vores evne til at reagere på hurtigt skiftende modetrends og levere kollektioner, der meget præcist matcher efterspørgslen blandt vores kunder. Samarbejdet med Alva er baseret på data og kan dermed bidrage til større indsigt i vores nøglemarkeder,” siger Jerome Rolland, International Commercial Manager i NOISY MAY.
Stærkere output
Som kunstig intelligens besidder Alva ikke en fysisk form som et menneske. I stedet har hun en visuel form gennem sin avatar. Alva præsenterer sine designideer gennem tekstbeskrivelser, moodboards og visuelle oplæg, som NOISY MAYs designerne kan fortolke. Hun er skræddersyet til at fokusere på, hvad der appellerer til det primære segment i NOISY MAYs målgruppe.
"Vi har naturligvis været spændte på at byde Alva velkommen til vores team. Hun er baseret på en banebrydende teknologi, som kan supplere vores kreative team. Den nye måde at samarbejde med en kunstig intelligens kan bidrage til optimering og effektivisering. Vi har store forventninger til, at vores produkter og kampagner kommer til at stå endnu stærkere med Alvas hjælp,” siger Jerome Rolland.
Den første NOISY MAY-kollektion med AI genererede styles bliver præsenteret til Copenhagen Fashion Week i august 2023.
Faktaboks:
- AI Alva er en kunstig intelligens (AI), specifikt OpenAI's GPT-4 PLUS kombineret med Midjourney og et AI fashion merchandising tool udviklet internt.
- Hun er baseret på et komplekst system af algoritmer og maskinlæringsteknikker designet til at simulere menneskelignende samtale, problemløsning og kreativ tænkning.
- Alva antager en visuel form gennem sin avatar. Den er skabt i et samarbejde mellem Alva og NOISY MAYs kreative team. Alva har selv valgt sit navn.
- Alvas primære kommunikationsform er gennem tekst, som giver hende mulighed for at dele ideer, indsigt og rådgivning i sin rolle som modekonsulent for NOISY MAY.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomCommunication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Søfragt med biobrændstof har en positiv effekt på BESTSELLERs klimaaftryk17.4.2023 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske modevirksomhed arbejder kontinuerligt på at forbedre sin miljøpåvirkning. Nye resultater viser, at en investering i at benytte biobrændstof ved søfragt har ført til en reducering af CO2-udledningen på 37.000 tons siden 2021.
Designs skal være cirkulære: ”Vi bliver hele tiden klogere”10.2.2023 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Ikke kun udseendet har ændret sig, når BESTSELLER for anden gang udgiver sin offentligt tilgængelige Circular Design Guide, der skal skubbe på den cirkulære udvikling i modebranchen. Guiden er netop udkommet med flere lag og nyeste viden om cirkulært design – i tråd med blandt andet EU's tekstilstrategi.
Danmarks største herretøjsbrand gør øko-bomuld til en 2023-prioritet7.2.2023 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Via sit omfattende genopfyldningsprogram øger BESTSELLERs herretøjsmærke JACK & JONES brugen af den særlige ’direct-to-farm’ bomuld, som spores hele vejen fra bomuldsmark til færdigt produkt. Indgåelse af bindende aftaler forud for høstsæsonen er nøglen til at sikre den sporbare økologiske bomuld med fuld integritet.
BESTSELLER underskriver ny, udvidet International Accord for arbejdssikkerhed i Pakistan24.1.2023 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
BESTSELLER bekræfter - sammen med øvrige, førende modermærker - sin støtte til en ny ’International Accord for Health and Safety in the Textile and Garment Industry’, som nu udvides i Pakistan.
21-årigt stortalent er BESTSELLERs Olympiske Håb 20227.1.2023 21:15:05 CET | Pressemeddelelse
For 14. gang uddeler BESTSELLER prisen BESTSELLERs Olympiske Håb til en spirende dansk atlet, der spås en stor fremtid inden for sin sport. I år er det den 21-årige bryder Turpal Bisultanov, som løber med den flotte titel.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum