Træ- og Møbelindustrien har fået ny bestyrelse

Brancheforeningen for 300 danske træ- og møbelvirksomheder, Træ- og Møbelindustrien, som er en del af DI, har på en generalforsamling fredag 4. juni fået ny bestyrelse. Der er ingen ændringer i bestyrelsessammensætningen.

Generalforsamlingen i Træ- og Møbelindustrien blev holdt på Gl. Vindinge ved Nyborg. Seks medlemmer var på valg, og de blev alle genvalgt. Bestyrelsen består af 12 personer, hvilket er det maksimale antal ifølge foreningens vedtægter.

Formand for bestyrelsen er stadig Nils Knudsen fra møbelvirksomheden Magnus Olesen A/S, og næstformand Jørgen S. Skriver fra savværket Norlund A/S er også genvalgt til posten.

Bestyrelsen har følgende sammensætning:
Christian Midé-Andersen, COO, F. Junckers Industrier A/S

Jørgen Kjersgaard, snedkermester, Aksel Kjersgaard A/S

Jørgen Sølvsten Skriver, CEO, Norlund A/S

Kaja Møller, adm. direktør, Fredericia Furniture A/S
Knud Erik Hansen, adm. direktør, Carl Hansen og Søn A/S
Mads Storgaard Mehlsen, adm. direktør, Jeld-Wen Danmark A/S
Michael Jensen, Director Supply Chain, Nobia Denmark A/S

Niels Flemming Troelsen, indehaver, WO Interior A/S
Nils Knudsen, adm. direktør, Magnus Olesen A/S

Ole Mølby, indehaver, Vahle A/S

Preben Rasmussen, adm. direktør, Skovby Møbelfabrik A/S
Steen Mikkelsen, direktør, Davinde Savværk A/S

For yderligere information kontakt branchedirektør i Træ- og Møbelindustrien, Hanne Sundin på 2128 8284, e-mail hasu@di.dk

DI: Nye anbefalinger viser, at vi skal arbejde med og ikke mod AI på uddannelserne24.4.2024 09:16:37 CEST | Pressemeddelelse

Ekspertgruppens anbefalinger om anvendelsen af ChatGPT i prøver og undervisning er indeholder gode bud på, hvordan vi kan anvende AI konstruktivt i uddannelsessystemet, så AI ikke opfattes som en genvej til snyd, men snarere en medspiller til styrkelse af elevernes læring. Men vi har et efterslæb på uddannelse og efteruddannelse af elever, lærere og ledere, mener landets største erhvervsorganisation, Dansk Industri.