Træ- og Møbelindustrien

Træ- og Møbelindustrien har fået ny bestyrelse

Brancheforeningen for 300 danske træ- og møbelvirksomheder, Træ- og Møbelindustrien, som er en del af DI, har på sin årlige generalforsamling torsdag den 2. juni valgt tre nye medlemmer ind i foreningens bestyrelse, der også har fået ny formand.

Generalforsamlingen i Træ- og Møbelindustrien blev holdt på Hotel Koldingfjord ved Kolding. Fire bestyrelsesmedlemmer var på valg og blev genvalgt, mens tre nye blev valgt ind. Bestyrelsen består af 12 personer, hvilket er det maksimale antal ifølge foreningens vedtægter.

De nye medlemmer i bestyrelsen er:

Josef Kaiser, CEO, Fritz Hansen A/S

Martin Nyrop-Larsen, adm. direktør, Hvalsø Savværk A/S

Sune Tobias Grollov, chief policy advisor, Velux A/S

Jørgen S. Skriver fra savværket Norlund A/S er valgt som ny formand for bestyrelsen, mens den tidligere formand,  Nils Knudsen fra møbelvirksomheden Magnus Olesen A/S, er valgt som ny næstformand.

Bestyrelsen har nu følgende sammensætning:

Jørgen Sølvsten Skriver, CEO, Norlund A/S (formand)

Nils Knudsen, adm. direktør, Magnus Olesen A/S (næstformand)

Christian Midé-Andersen, COO, F. Junckers Industrier A/S

Josef Kaiser, CEO, Fritz Hansen A/S

Jørgen Kjersgaard, snedkermester, Aksel Kjersgaard A/S

Kaja Møller, adm. direktør, Fredericia Furniture A/S

Martin Nyrop-Larsen, adm. direktør, Hvalsø Savværk A/S

Michael Jensen, director supply chain, Nobia Denmark A/S

Niels Flemming Troelsen, indehaver, WO Interior A/S

Ole Mølby, indehaver, Vahle A/S

Preben Rasmussen, adm. direktør, Skovby Møbelfabrik A/S

Sune Tobias Grollov, chief policy advisor, Velux A/S

Kontakter

For yderligere information kontakt branchedirektør i Træ- og Møbelindustrien, Lærke Flader, på 2275 0415, e-mail LFLA@DI.DK

Information om Træ- og Møbelindustrien

Træ- og Møbelindustrien
H.C. Andersens Boulevard 18

3377 3434https://tmi.di.dk/

Følg pressemeddelelser fra Træ- og Møbelindustrien

Flere pressemeddelelser fra Træ- og Møbelindustrien

Træmangel skaber klimaproblemer: Danmarks selvforsyningsgrad af bæredygtigt træ skal fordobles30.8.2022 10:26:09 CEST | Pressemeddelelse

Danmark mangler bæredygtigt træ, og det er et stort klimaproblem. For træ er helt uundværligt for fremstillingen af klimavenlige bygninger, boliger og møbler. Træmanglen kalder derfor på en hurtig og langsigtet politisk handling. Brancheforeningen Træ- og Møbelindustrien (TMI) i DI ser et akut behov for en ny, ambitiøs skovplan, der skal fordoble Danmarks selvforsyning af bæredygtigt træ. Det skal ske ved at etablere 125.000 ha ny skov frem mod 2030 og ved at tilpasse modellen for urørt skov, så man ikke lukker ned for vigtig dansk træproduktion.