Træ- og Møbelindustrien

Træ- og Møbelindustrien har fået ny bestyrelse

Brancheforeningen for 300 danske træ- og møbelvirksomheder, Træ- og Møbelindustrien, som er en del af DI, har på en ekstraordinær generalforsamling onsdag den 21. oktober valgt tre nye medlemmer ind i foreningens bestyrelse, der også har fået ny næstformand. Generalforsamlingen blev holdt som et virtuelt arrangement fra Industriens Hus i København.

De nye medlemmer i bestyrelsen er:

Michael Jensen, Director Supply Chain, Nobia Denmark A/S

Ole Mølby, indehaver, Vahle A/S

Christian Midé-Andersen, COO, F. Junckers Industrier A/S

Bestyrelsen består nu af 12 personer, hvilket er det maksimale antal ifølge foreningens vedtægter. Formand for bestyrelsen er stadig Nils Knudsen fra møbelvirksomheden Magnus Olesen A/S, mens næstformanden, Jørgen S. Skriver fra savværket Norlund A/S, er ny på posten.

Bestyrelsen har nu følgende sammensætning:

Jørgen Kjersgaard, snedkermester, Aksel Kjersgaard A/S

Mads Storgaard Mehlsen, adm. direktør, Jeld-Wen Danmark A/S

Kaja Møller, adm. direktør, Fredericia Furniture A/S

Jørgen Sølvsten Skriver, CEO, Norlund A/S

Niels Flemming Troelsen, indehaver, WO Interior A/S

Nils Knudsen, adm. direktør, Magnus Olesen A/S

Steen Mikkelsen, direktør, Davinde Savværk A/S

Preben Rasmussen, adm. direktør, Skovby Møbelfabrik A/S

Knud Erik Hansen, adm. direktør, Carl Hansen og Søn A/S

Michael Jensen, Director Supply Chain, Nobia Denmark A/S

Ole Mølby, indehaver, Vahle A/S

Christian Midé-Andersen, COO, F. Junckers Industrier A/S

For yderligere information kontakt branchedirektør i Træ- og Møbelindustrien, Hanne Sundin, på 2128 8284, e-mail hasu@di.dk

Kontakter

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Information om Træ- og Møbelindustrien

Træ- og Møbelindustrien
H.C. Andersens Boulevard 18

3377 3434https://tmi.di.dk/

Følg pressemeddelelser fra Træ- og Møbelindustrien

Flere pressemeddelelser fra Træ- og Møbelindustrien

Træmangel skaber klimaproblemer: Danmarks selvforsyningsgrad af bæredygtigt træ skal fordobles30.8.2022 10:26:09 CEST | Pressemeddelelse

Danmark mangler bæredygtigt træ, og det er et stort klimaproblem. For træ er helt uundværligt for fremstillingen af klimavenlige bygninger, boliger og møbler. Træmanglen kalder derfor på en hurtig og langsigtet politisk handling. Brancheforeningen Træ- og Møbelindustrien (TMI) i DI ser et akut behov for en ny, ambitiøs skovplan, der skal fordoble Danmarks selvforsyning af bæredygtigt træ. Det skal ske ved at etablere 125.000 ha ny skov frem mod 2030 og ved at tilpasse modellen for urørt skov, så man ikke lukker ned for vigtig dansk træproduktion.