Topdanmarks ratepension er ”Bedst i test”

Forbrugerrådet Tænk Penge har netop offentliggjort en sammenligning af ratepensioner med markedsrente, og Topdanmark er løbet af med førstepladsen og titlen ”Bedst i test”.

Forbrugerrådet Tænk Penge har i deres nye magasin ”Penge” sammenlignet Topdanmarks Profilpension med tilsvarende ratepensioner med markedsrente hos konkurrenterne i branchen. I sammenligningen er Topdanmarks Profilpension vurderet som det bedste produkt for kunderne.

Forbrugerrådet skriver om kåringen af Topdanmark:

"Topdanmark er billigst i alle de ni opsparings- og risikoscenarier for privat pensionsopsparing med markedsrente i testen. Topdanmark opnår som eneste pensionsselskab i testen i hver opsparingssituation bedømmelsen God. Derfor tildeles Topdanmark Bedst i test."

Forbrugerrådet har i testen sammenlignet pensionsprodukterne på deres omkostninger til investering og administration.

"Vi er glade for den anerkendelse, vi har fået fra Forbrugerrådet. Vi har lavere omkostninger på pensionsopsparing end konkurrenterne, viser denne uvildige test. Oven i det, har vi endda leveret det bedste afkast i 2021 indtil videre. Det er en blåstempling af, at vi kan tilbyde nogle attraktive pensionsprodukter til vores kunder", siger Vivian Byrholt, adm. direktør for Topdanmark Livsforsikring.

Hele testen kan læses i Forbrugerrådet Tænk Penges magasin ”Penge”. (Kræver abonnement).

Få et overblik over omkostningerne i  Topdanmarks pensionsprodukter

Hver fjerde mindre virksomhed skal købe forsikringer 100% online hos Topdanmark18.6.2021 11:35:00 CEST | Pressemeddelelse

Topdanmark er blandt de første til at introducere et reelt onlinesalg af forsikringer til erhvervskunder. På selskabets hjemmeside kan virksomheder nu købe pakker med samtlige forsikringer, der er behov for, når man driver virksomhed, blandt andet arbejdsskade-, retshjælps- og ansvarsforsikring, og så er der mulighed for at tilkøbe fx cyberforsikring. ”Efter få klik har man en aktiv dækning, og vi regner med, at det bliver en gamechanger på erhvervsmarkedet. Det kan lyde banalt, at vi nu sælger online, men det har ikke været udbredt herhjemme, specielt ikke for erhvervskunder. Det skal og vil vi lave om på,” siger Monica Diaz, koncerndirektør for Landbrug & Erhverv i Topdanmark. ”Vi oplever, at mindre virksomheder hellere vil bruge tid på at drive deres forretning og betjene kunder fremfor administrative opgaver. Nu kan de købe forsikringer lige præcis på den tid af døgnet, der passer dem bedst,” siger hun. Handler på et åbenlyst behov I første omgang bejler Topdanmark til virksomheder