Topdanmark vinder to priser som årets forsikringsselskab og årets pensionsselskab i vækst

Topdanmark er kåret som årets aktionærejede skadeforsikringsselskab og i kategorien vækst som årets pensionsselskab. De flotte placeringer glæder administrerende direktør Peter Hermann.

Topdanmark er det eneste forsikringsselskab på det danske marked, der har en betydningsfuld markedsandel på både skade- og pensionsforsikring. Denne konkurrencefordel vil Topdanmark udnytte fremover i konkurrencen om kunderne.

Derfor glæder det administrerende direktør for koncernen Topdanmark, Peter Hermann, at Topdanmark på både skade- og pensionsforsikringsområdet har vundet to priser ved konferencen ‘Årets Finansvirksomhed’ i Tivoli tirsdag, som er uddelt af mediet Finanswatch i samarbejde med Ernst & Young.

”Vi glæder os over de flotte priser. De skyldes i høj grad vores medarbejderes store indsats og tilgang til arbejdet. De er topprofessionelle, har fokus på at servicere kunderne og har sans for en sund forretning. Vores mål er at blive endnu mere effektive og konkurrencedygtige, så kunderne fortsat vælger Topdanmark til, og så vi også fremover sikrer os en plads blandt Danmarks mest effektive skade- og pensionsselskaber,” siger Peter Hermann.

På skadeforsikring fik Topdanmark prisen som årets forsikringsselskab i kategorien aktionærejet for tredje år i træk. Kriterierne er de seneste fem års udvikling i egenkapitalforrentning, præmiefremgang og combined ratio.

Topdanmark Livsforsikring fik prisen som årets pensionsselskab i kategorien vækst, fordi selskabet i de seneste fem år har været Danmarks hurtigst voksende pensionsselskab og i denne periode har øget markedsandelen fra 5,8 procent til næsten 10 procent.

“Samtidig har pensionsselskabet formået at have en fortsat høj kundetilfredshed med flotte placeringer i Aalunds kundetilfredshedsundersøgelser. Det skyldes en professionel og engageret indsats fra medarbejderne, der har fokus på at gøre det nemt at være kunde i Topdanmark,” siger Vivian Weis Byrholt, administrerende direktør i Topdanmark Livsforsikring.

Kåringerne fortaget af Finanswatch og Ernst & Young er baseret på udvalgte nøgletal, og der findes vindere inden for kategorierne bank, forsikring og pension. I kategorierne er der både en hovedpris samt en vækstpris.

Topdanmark vinder priser både som forsikringsselskab og som pensionsselskab. Det glæder administrerende direktør i koncernen, Peter Hermann. Foto: Frederikke Heiberg

Kommunikations- og pressepolitik:

Målet for Topdanmarks kommunikationspolitik er at udbrede kendskabet til - og vinde forståelse for - koncernens overordnede mål. Vi ønsker at være lettilgængelige, hurtige og effektive med information på forsikringsområdet.

For at kunne give det bedste svar og af hensyn til vores medarbejdere, ser vi gerne at der, så vidt det er muligt, er en svarfrist på minimum to dage. Vores åbenhed begrænses alene af konkurrencehensyn, hensyn til kunder og medarbejdere samt fondsbørsens oplysningspligter.

4 ud af 5 virksomheder er ikke forsikret mod cyberangreb17.9.2020 14:15:19 CESTPressemeddelelse

Mens regeringen i dag har sat gang i arbejdet med en ny national strategi for øget cybersikkerhed, viser nye tal, at de færreste danske virksomheder er forsikret mod hackerangreb. En ny fra opgørelse fra Danmarks næststørste forsikringsselskab Topdanmark viser, at blandt forsikringsselskabets over 50.000 erhvervskunder har mindre end hver femte virksomhed en cyberforsikring mod hackerangreb. Særligt de mindre virksomheder er udsat, vurderer IT-sikkerhedsekspert.

Ustabilt vejr får landmænd til at forsikre afgrøder27.8.2020 10:48:11 CESTPressemeddelelse

Våde vintre og ekstreme somre med tørkeperioder og voldsomme regnskyl bliver langt mere normalt fremover ifølge de nyeste klimaprognoser fra DMI. Udsving i vejret kan have alvorlige konsekvenser for høsten, og det får flere landmænd til at forsikre deres afgrøder. For landmand Lennart Johan Westh har beslutningen om at købe en afgrødeforsikring skabt tryghed og lyst til at anbefale dækningen til sine kollegaer.