Topdanmark tænker grønt ved valg af taxaselskab

Dantaxi sikrer sig tre år mere med Topdanmark på kundelisten. Dantaxis fokus på grøn omstilling har været udslagsgivende for Topdanmarks valg af taxaleverandør.

CSR ansvarlig i Topdanmark Pernille Fogh Christensen og salgschef Mike Petersen fra Dantaxi foran en af de næsten 200 el-taxaer der skal betjene Topdanmark i de næste tre år.

Taxa-aftale med grønt fingeraftryk: I de næste tre år skal Dantaxi fortsat levere taxaer til Topdanmarks gæster og de over 1.500 ansatte i hovedkvarteret i Ballerup. Sammenlignet med den tidligere aftale mellem de to selskaber har Topdanmark haft ønske om, at kørslen fremover fortrinsvis skal ske med el-taxaer. Et ønske som Dantaxi, med næsten 200 el-taxaer i flåden, kan imødekomme.

Københavns største flåde af el-taxier

- Vi har Københavns største flåde af el-taxaer og kombineret med vores avanceret turformidlingssystem kan vi sikre, at Topdanmark kan vælge nul-emissions taxaer som første valg uden at gå på kompromis med hverken tilgængelighed eller fremkørselstid. Topdanmarks engagement i el-taxa kan bidrage til, at flere chauffører vælger at skifte konventionel bil ud med el-bil, fordi der er konkret efterspørgsel fra en stor kunde. Det er rigtig positivt for den grønne omstilling hos os, forklarer  Mike Petersen, salgschef i Dantaxi.

Aftalen vil reducere udledningen af CO2

CSR ansvarlig i Topdanmark Pernille Fogh Christensen påpeger, at Topdanmark ønsker at indgå i samarbejde med deres leverandører med det formål at reducere udledningen af CO2:

- Dantaxi har fokus på grøn omstilling og el-taxaer, og det lægger Topdanmark stor vægt på. Vi vil rigtig gerne indgå i et samarbejde med vores leverandører om hvordan vi kan bidrage til den grønne omstilling og derved støtte op om Regeringens mål om 70 % CO2 reduktion inden 2030. Vi har selv opsat et mål om at blive CO2-neutrale i 2030 på en lang række områder, fx driften af bygninger. Hvis vi sammen med Dantaxi kan bidrage til CO2-neutral taxa-kørsel, er det rigtig godt.

Samarbejdet mellem de to virksomheder er siden 2014 udvidet og fornyet af flere omgange. Foruden at el-taxaer nu indgår som en del af aftalen, får Topdanmarks ansatte en række fordele, når de i privat-regi benytter Dantaxi app’en til bestilling af taxa. Aftalen er ligeledes gjort landsdækkende og omfatter også kørsel fra Topdanmarks afdelinger i Viby, Odense og Herning.

• På landsplan er næsten 200 el-taxaer tilsluttet Dantaxi. El-taxaerne er primært koncentreret omkring Region Hovedstaden.

• Selskabet udfører taxikørsel i 75 af Danmarks 98 kommuner, og er Danmarks største taxiselskab med ialt 1.900 vogne.

• Alle selskabets taxier er monteret med afskærmning og fastgjorte spritdispensere.

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Videokanal

En Tesla el-taxa ved Topdanmarks hovedkvarter i Ballerup.

The largest taxi charging hub in the Nordics accelerates diesel taxi phase-out in Copenhagen11.5.2021 07:57:37 CEST | Press release

On May 11 at 4 pm, the largest charging operator in Denmark, E.ON, and the taxi company Dantaxi will open the largest taxi charging hub in the Nordics: Danhub – Powered by E.ON. This means up to 400 taxis will be able to charge every day, covering a large share of the current need in Copenhagen. Danhub means easier access to electric taxis, and the new charging facility is a big step towards phasing out Copenhagen's approximately 1,700 diesel taxis as early as 2025.

Nordens største taxi-ladehub skal udfase diesel-taxien i København11.5.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største ladeoperatør E.ON og taxiselskabet Dantaxi åbner den 11. maj kl. 16:00 Nordens største taxi-ladehub: Danhub – Powered by E.ON. Her kan op til 400 taxier oplade i døgnet, og det dækker en stor del af hovedstadens nuværende behov. Ladehubben giver københavnerne nemmere adgang til el-taxier, og de nye lademuligheder er et stort skridt i retning af en udfasning af Københavns cirka 1.700 diesel-taxier allerede i 2025.