Topdanmark optaget på eftertragtet favoritliste blandt IT-profiler

Topdanmark figurerer for første gang på Universums årlige liste over populære virksomheder, hvor danske IT-professionelle helst vil arbejde.

Landets næststørste forsikringsselskab indtager pladsen som nummer #37 og rangerer dermed højere end en række andre finansselskaber og konkurrenter, der har kvalificeret sig til en plads på favoritlisten i flere år.

”Det er en stor anerkendelse, der er med til at bekræfte, at vi er en af de mest ambitiøse og innovative arbejdspladser inden for teknologi. Jeg er pavestolt over, at vi allerede er nået så langt. Nu skal vi fortsætte med at fortælle om os selv og styrke relationen til både de unge talenter samt de mere erfarne, ” siger Thomas Erichsen, koncerndirektør for Teknologi & Udvikling i Topdanmark.

”At kunne tiltrække de rette kompetencer er en strategisk opgave, som bliver prioriteret på koncernledelsesniveau. Der er direkte link mellem at have de rigtige medarbejdere og skabe de bedste forretningsresultater,” siger han.

Modig test af ”botter” og samarbejde med Google, Amazon, Salesforce og Netcompany
Topdanmark har de seneste år markeret sig på tech-området ved at være blandt de første til at teste og lancere Artificial Intelligence (AI)-løsninger som blandt andet leakbots, chatbots og voicebots.

Forsikringsselskabet investerer desuden i omfattende udviklingsprojekter, der drives i samarbejde med aktører som Google, Amazon og Netcompany, Guidewire og Salesforce, og som dermed giver medarbejdere mulighed for at prøve kræfter med den nyeste og førerende teknologi.

”Vi har et medarbejderløfte om at være ”modigere”. Det gennemsyrer også vores tilgang til at spotte og afprøve nye muligheder. Vi tør gå nysgerrigt til teknologier, der måske ikke er afprøvet på det danske marked, og hvor der ikke findes erfaringer og resultater, som vi kan tage afsæt i. Dem er vi derimod med til at skabe i Topdanmark,” siger Thomas Erichsen.

”Vi skal hele tiden udvikle os og blive bedre. Vi skal bryde med den opfattelse, hvor man skelner mellem IT og forretning. Vi har alle ansvar for kundeoplevelsen og vores konkurrenceevne ligegyldigt om man arbejder med salg, service eller teknologi. Den rejse er der mange, der gerne vil være med på,” siger han.

Work-life balance for selv de hardcore IT-talenter
Universums lister bygger på en undersøgelse blandt omkring 8.000 personer, hvoraf erfarne IT-professionelle, der har mere end seks års erhvervserfaring, udgør en betydelig del af respondenterne.

Besvarelserne afslører, at parametre som ”work-life balance”, "et dynamisk arbejdsmiljø", "forventning om høj indkomst" og ”innovationskraft” vægter højt, og Thomas Erichsen er overbevist om, at det fokus har været med til at sikre Topdanmark en plads på årets liste.

”Selvom vi har høj innovationskraft og dedikerede medarbejdere, der arbejder i intense sprintforløb, så er der også plads til work-life balance. Det skal der være, uanset hvilken rolle man har. Vi har netop indført en fleksibel arbejdsmodel, hvor vi lægger op til, at man som udgangspunkt er på kontoret tre dage om ugen og på hjemmekontoret i to dage. Det er bare ét eksempel på et tiltag, der skal styrke trivslen og motivationen i hverdagen,” siger Thomas Erichsen.

Resultatet af årets trivselsmåling i Topdanmark, der er gennemført i september, bekræfter også ønsket om work-life balance.

Forsikringsselskabets trivselsscore er endnu en gang steget, denne gang til et rekordniveau på 80, og forklaringen skal blandt andet findes i kommentarerne fra medarbejdere i forretningsområdet Teknologi & Udvikling, som fremhæver, at det har stor værdi, at Topdanmark holder fast ved, at der også fremover er mulighed for at arbejde langt mere fleksibelt.

Se alle Universums lister for 2021 her:

Medlem af Topdanmarks direktion i 2018

Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab og fjerdestørste kommercielle pensionsselskab.

Vi er 2.400 medarbejdere, der hjælper flere end 110.000  erhvervs- og landbrugskunder og over 500.000 privatkunder i hele landet. Det har vi gjort siden 1898, hvor grundstenen til Topdanmark blev lagt.

Omikron giver rødglødende telefoner hos forsikringsselskab2.12.2021 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

Listen over destinationer, hvor coronarestriktioner igen besværliggør eller umuliggør en rejse, vokser dag for dag. Det samme gør antallet af opkald fra bekymrede kunder hos landets næststørste forsikringsselskab. En opgørelse viser, at Topdanmark den seneste måned har hjulpet 94 procent flere kunder med spørgsmål om rejseforsikringen sammenlignet med samme måned sidste år. 7 ud 10 kunder ringer ikke for at anmelde en skade, men derimod for at høre om mulighederne for at afbestille eller få hjælp på selve rejsen. ”Telefonerne er igen rødglødende, og vi skal tilbage til starten af coronapandemien for at finde en situation, der minder om den, vi oplever lige nu. Efter en periode med klare rejsevejledninger oplever vi, at der igen er skabt markant usikkerhed,” siger Carsten Elmose, privatdirektør i Topdanmark. ”Kunder, der snart skal afsted på skiferier, juleferie og badeferier, ringer med spørgsmål til dækningen på deres rejseforsikring, eksempelvis hvis der er risiko for at blive mødt m

Topdanmark fortsætter vækstmoment og opjusterer efter solidt kvartal21.10.2021 12:00:29 CEST | Pressemeddelelse

Landets næststørste forsikringsselskab kaprer markedsandele blandt specielt SMV’er, og udviklingen i Topdanmarks livsforretning er forbedret, blandt andet drevet af interesse for mere bæredygtig pensionsløsning. En ekstraordinær våd sommer betød, at Topdanmark hjalp næsten fire gange så mange kunder med skybrudsskader, men den betød også, at landbrugskunder var ramt af markant færre brande.