Topdanmark opdaterer logo til digital kommunikation
Topdanmark har netop løftet sløret for den nye version af sit logo med den ikoniske blomst. Blomsten har været en del af Topdanmarks logo siden 1974, og den står for mange både kunder og medarbejdere som et symbol på Topdanmarks DNA. Derfor er blomsten også en del af det nye logo, men i en opdateret version.
Den nuværende akvarel-inspirerede blomst blev tegnet i slutningen af 1980erne, men med sine flossede kanter fungerer den ikke godt digitalt. Samtidig passer farverne - med den ellers af mange elskede grønne prik i midten - ikke til Topdanmarks nye visuelle udtryk. Topdanmark-blomsten bliver derfor fornyet, så den bliver renere i kanten og står tydeligere frem digitalt.
”Topdanmark har en lang og stolt historie, men vi er samtidig midt i en rivende digital udvikling, der skal gøre os til fremtidens forsikringsselskab. Vi tager vores historie og vores værdier med os, samtidig med at vi forandrer og fornyr os, så vi står skarpt, når vi møder vores kunder i alle digitale kanaler”, siger Jens Green, marketingdirektør i Topdanmark.
Mere på hylderne end forsikring og pension
Topdanmark-logoet får endnu en væsentlig ændring. De to områdeord ‘Forsikring Pension’, der stod under logoet, er fjernet. Topdanmarks forretningsudvikling går mod mere fokus på sundhed, forebyggelse og sikring, og der kommer flere og flere produkter, der ligger uden for selve kerneforretningen forsikring og pension. Derfor giver det ikke længere mening at skrive områdeord, som en del af logoet.
”Vi tilbyder i dag kunderne mere end blot forsikringer og pensioner. Vi har introduceret en række teknologiske og digitale serviceydelser som eksempelvis Sundhedshjælp og Leakbots, og vi forventer at få stadig flere services fremover inden for sundhed, sikring og forebyggelse. Tiden er derfor inde til, at Topdanmark-navnet godt kan stå alene uden at forklare, hvad vi har på hylderne”, siger marketingdirektør Jens Green.
Et enkelt logo til digitale platforme
Topdanmarks marketingteam har arbejdet med at skabe et mere rent og enkelt logo, der først og fremmest fungerer godt på de mange forskellige digitale platforme. Udover forenklingen af blomsten er skrifttypen i ’Topdanmark’ også ændret, så teksten visuelt står mere markant og er nemmere at læse, når logoet præsenteres meget småt.
”Det har været afgørende for os at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt, også når det optræder i helt små størrelser,” siger Jens Green.
Det nye Topdanmark-logo skal i den kommende periode nu implementeres alle de mange steder, hvor logoet optræder. Logoet findes på alt fra Topdanmarks hjemmesider, sociale medier og mailsignaturer til flag, brevpapir og messematerialer. Derfor er det ikke en udskiftning, som sker fra den ene dag til den anden. Det bliver en løbende udskiftning, der begynder på de digitale platforme, hvor synligheden er størst.
Nøgleord
Kontakter
Simon Tolstrup HolmegaardPresseansvarlig
Tlf:+45 29 99 30 69sth@topdanmark.dkBilleder
Information om Topdanmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Topdanmark sælger ejerandel i Bornholms Brandforsikring29.11.2024 09:03:32 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark sælger sin ejerandel af Bornholms Brandforsikring pr. 29. november 2024. Distributionssamarbejdet fortsætter, så Topdanmark fortsat tilbyder produkter til private kunder og mindre virksomheder på Bornholm.
Topdanmark fortsætter stærk vækst og investering i digitale løsninger6.11.2024 08:49:36 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark oplever fortsat positiv vækst, viser regnskabstal for årets første ni måneder. Kundernes tilfredshed med digitale services er samtidig steget.
Forsikringsselskab sender advarsel: Få det gjort, før sne og is pludseligt rammer31.10.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
De seneste tre år har november været garant for sæsonens første sne. Derfor sender Topdanmark nu en opfordring til sine kunder.
Topdanmark lancerer ny graviditetsforsikring i samarbejde med BabySam – skal hjælpe kommende forældre16.9.2024 08:17:02 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt partnerskab mellem Topdanmark og BabySam betyder, at alle kommende forældre nu tilbydes en helt ny graviditetsforsikring hos Topdanmark. Forsikringen dækker fra 21. graviditetsuge til seks måneder efter fødslen, og formålet med forsikringen er at give kommende og nye forældre større tryghed i forløbet. Det sker blandt andet ved at tilbyde et online graviditetsunivers og psykologhjælp. "Vi ved, at det er en spændende tid, men graviditeten kan også være forbundet med usikkerhed, og der kan desværre opstå uforudsete situationer, som kan give anledning til bekymring. Med vores graviditetsforsikring giver vi kommende forældre en ekstra støtte, hvis de får brug for det," siger Carsten Elmose, koncerndirektør for privat i Topdanmark. Samarbejdet mellem Topdanmark og BabySam betyder, at alle medlemmer af Klub BabySam får tilbudt basisudgaven af graviditetsforsikringen sammen med en række andre fordele i en baby-startpakke. "For os er det et naturligt supplement til den brede palette af
Topdanmark leverer stærk vækst i kvartal præget af bilskader og større brande12.7.2024 08:00:22 CEST | Pressemeddelelse
Topdanmark tiltrækker flere kunder i et halvår, som har været præget af bilskader, større brande og flere vejrskader. Samtidig stiger kundernes tilfredshed med digitale services.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum