Topdanmark A/STopdanmark A/S

Topdanmark og Norlys indgår partnerskab: Lancerer helt ny løsning til elbilejere

Norlys og Topdanmark går sammen i et nyt strategisk partnerskab, som bygger på synenergier mellem selskabernes produkter og services. Samarbejdet skal sikre attraktive løsninger, der understøtter både den grønne omstilling og den øgede digitalisering af samfundet. Første tiltag bliver en pakkeløsning til kunder med elbiler og rabatter på tværs af de to selskaber.

Ambitionen bag partnerskabet er at skabe unikke løsninger til private forbrugere og virksomheder, som skal udvikles på baggrund af oplagte synergier på tværs af brancherne og paletten af produkter og services fra de to markedsledende selskaber. Topdanmark og Norlys vil særligt have fokus på områder, hvor samfundet og forbrugerbehov udvikler sig markant lige nu, nemlig inden for digitalisering og grøn omstilling.

Det første fælles initiativ bliver derfor også en komplet pakke til privatkunder med en elbil. Her får kunder en attraktiv løsning med ladestandere fra Norlys og bliver samtidig omfattet af Topdanmarks skræddersyede elbilforsikring. Løsningen indeholder udvidede dækninger af skader på blandt andet batteri, ladestandere og ladekabler samt en taxaservice, hvis man løber tør for strøm på farten.

”Som landets største energi- og telekoncern spiller vi en stor rolle i at understøtte vores kunders og andelshaveres grønne og digitale løsninger. Partnerskabet med Topdanmark betyder, at vi i fællesskab kan styrke de løsninger endnu mere,” siger Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys.

”Konkret er det ambitionen at opsætte over 300.000 ladestandere i danske indkørsler og på danske arbejdspladser frem mod 2030, og vi er overbeviste om, at vi med fælles produkter kan accelerere danskernes grønne bilvalg,” siger han.

Rabatter på tværs af selskaberne
Kunderne vil på udvalgte områder desuden blive tilbudt fordele og rabatter på tværs af selskaberne. Som kunde hos Norlys vil der være mulighed for fordelagtige priser hos Topdanmark, og tilsvarende vil Norlys tilbyde rabatter til Topdanmarks kunder.

”Danske forbrugere og virksomheder efterspørger i dag løsninger, der gør det nemt og attraktivt at bidrage til en mere bæredygtig udvikling af samfundet. Vores samarbejde med Norlys skal være med til at indfri netop det behov og samtidig styrke vores fælles position på markedet,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark.

”Der er et stærkt og oplagt match mellem vores strategier, værdier og kundeløfter, som i høj grad handler om at tage ansvar og hjælpe kunder med at gøre det nemt at træffe meningsfulde og ansvarlige valg i hverdagen. Vi ved desuden, at løsninger, der kan indfri kunders samlede behov på tværs af brancher og produkter, skaber mere loyale og tilfredse kunder,” siger han.

De to koncerner samarbejder allerede i mindre skala, hvor Topdanmark-kunder siden slutningen af 2020 har kunne få hjælp til tyverisikring af hjemmet og adgang til tyverialarmer gennem Norlys. Det er blandt andet på baggrund af disse erfaringer, at virksomhederne nu tager det næste skridt i udvikling af et strategisk partnerskab.

Selskaberne forventer løbende at udvide samarbejdet med nye løsninger til kunder.

//

Kontakt kommunikationschef Birgitte Møller-Heuer på birmol@norlys.dk / 29 32 69 11 for et interview med Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys.

Kontakt pressechef Troels Karlskov på tkj@topdanmark.dk / 30 30 15 00 for et interview med Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark.

Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark
Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys

Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab og fjerdestørste kommercielle pensionsselskab.

Vi er 2.400 medarbejdere, der hjælper flere end 110.000  erhvervs- og landbrugskunder og over 500.000 privatkunder i hele landet. Det har vi gjort siden 1898, hvor grundstenen til Topdanmark blev lagt.