Topdanmark laver fornem entre på C25

Forsikrings- og pensionsselskabet Topdanmark bliver nu en del af de danske aktiers eliteindeks.

Kommunikations og IR-direktør i Topdanmark Steffen Heegaard.

Topdanmark A/S i Ballerup, der er landets 2. største forsikringsselskab, kommer nu også ind i det fine selskab af de mest omsatte aktier i Danmark, C25-indekset. Det meddeler Nasdaq, der driver fondsbørsen i København.

”Placeringen på de danske aktiers eliteindeks forventer vi vil give mere indeksbaseret handel med Topdanmark-aktien. Vi har tidligere været med i C25 indekset, og det er en rigtig god nyhed for Topdanmark, er vi er det igen,” siger Steffen Heegaard, Kommunikations og IR-direktør i Topdanmark.

Sådan er aktierne udvalgt

Udover, at omsætningen i handlen med Topdanmark-aktien er steget, er Maersk Drilling netop røget ud af C25-indekset, og Topdanmark overtager dermed deres plads på det toneangivende aktieindeks. Det danske C25-aktieindeks består af de 25 mest omsatte papirer over de foregående seks måneder udvalgt blandt de 35 aktier med størst markedsværdi.

Indekset revideres to gange årligt (juni og december), og den nye ændring effektueres 23. december 2019.

Kommunikations og IR-direktør i Topdanmark Steffen Heegaard.

PRESSETELEFON
Uden for den normale åbningstid hverdage 8-16

Kommunikations- og pressepolitik:
Målet for Topdanmarks kommunikationspolitik er at udbrede kendskabet til - og vinde forståelse for - koncernens overordnede mål. Vi ønsker at være lettilgængelige, hurtige og effektive med information på forsikringsområdet.

For at kunne give det bedste svar og af hensyn til vores medarbejdere, ser vi gerne at der, så vidt det er muligt, er en svarfrist på minimum to dage. Vores åbenhed begrænses alene af konkurrencehensyn, hensyn til kunder og medarbejdere samt fondsbørsens oplysningspligter.