Topdanmark får ny ledelsesstruktur

Topdanmarks topledelse udvides for at skærpe Topdanmarks kundefokus, og så Topdanmark er bedre rustet til at realisere sine strategiske mål.

Peter Hermann, administrerende direktør i Topdanmark, har besluttet at justere i Topdanmarks topledelse. Formålet er at forbedre Topdanmarks forudsætninger for at kunne realisere sin strategi og ambitiøse 2025-mål om at udbygge markedspositionen, for at stå endnu mere konkurrencedygtigt overfor kunder, investorer og medarbejdere.

”Denne ændring i vores ledelsesstruktur er et vigtigt bidrag til at sikre et endnu stærkere kundefokus i alle vores beslutninger, styrke samarbejdet på tværs af Topdanmark, og sidst men ikke mindst sikre, at vi hele tiden er i stand til at være skarpe i vores prioritering og evner at træffe de rigtige beslutninger”, siger Peter Hermann, administrerende direktør i Topdanmark.

Topledelsen styrkes med tre markedsdirektører for at sikre kundefokus i alle beslutninger og aktiviteter. Desuden udvides med en direktør for Pris & Analyse, der kan understøtte, at Topdanmarks vækst i markederne er lønsom, og endelig udvides topledelsen med en direktør for HR & Kommunikation for at sikre fokus på udviklingen af Topdanmarks organisation.

”Vi er nu ledelsesmæssigt endnu bedre gearet til at lykkes med vores formål om at være en konkurrencedygtig og toneangivende forsikringskoncern, hvor det er attraktivt at være kunde og medarbejder, og hvor aktionærerne sikres et langsigtet, konkurrencedygtigt og stabilt afkast. Jeg glæder mig til samarbejdet i den nye ledelse”, siger Peter Hermann afsluttende.

FAKTA om Topdanmarks øverste ledelse

Den hidtidige koncerndirektion med Group CEO Peter Hermann, CFO Lars Thykier, COO Brian Rothemejer Jacobsen og CTO Thomas Erichsen suppleres med yderligere fem personer og udgør herefter tilsammen en bredere koncernledelse på i alt ni personer.

De nye i koncernledelsen er:
- Carsten Elmose, koncerndirektør/CCO Privatforsikringer
- Monica Diaz, koncerndirektør/CCO Landbrug- og Erhvervsforsikringer
- Vivian Byrholt, koncerndirektør/CEO Topdanmark Liv & Pension
- Henrik Orloff, koncerndirektør/CAO (Analytics)
- Louise Hørdum, koncerndirektør/CHRO (HR og Kommunikation)

Ændringen træder i kraft med umiddelbar effekt.

Hver fjerde mindre virksomhed skal købe forsikringer 100% online hos Topdanmark18.6.2021 11:35:00 CEST | Pressemeddelelse

Topdanmark er blandt de første til at introducere et reelt onlinesalg af forsikringer til erhvervskunder. På selskabets hjemmeside kan virksomheder nu købe pakker med samtlige forsikringer, der er behov for, når man driver virksomhed, blandt andet arbejdsskade-, retshjælps- og ansvarsforsikring, og så er der mulighed for at tilkøbe fx cyberforsikring. ”Efter få klik har man en aktiv dækning, og vi regner med, at det bliver en gamechanger på erhvervsmarkedet. Det kan lyde banalt, at vi nu sælger online, men det har ikke været udbredt herhjemme, specielt ikke for erhvervskunder. Det skal og vil vi lave om på,” siger Monica Diaz, koncerndirektør for Landbrug & Erhverv i Topdanmark. ”Vi oplever, at mindre virksomheder hellere vil bruge tid på at drive deres forretning og betjene kunder fremfor administrative opgaver. Nu kan de købe forsikringer lige præcis på den tid af døgnet, der passer dem bedst,” siger hun. Handler på et åbenlyst behov I første omgang bejler Topdanmark til virksomheder