Topdanmark får ny kommunikationsdirektør

Anders Walthersdorf Frederiksen er tiltrådt den 1. november 2020 som ny kommunikationsdirektør i Topdanmark.

Som ny kommunikationsdirektør i Topdanmark bliver Anders Walthersdorf Frederiksen ansvarlig for forsikrings- og pensionsselskabets kommunikationsafdeling.

”Vi er meget glade for at kunne byde Anders velkommen. Han får en vigtig opgave med at styrke Topdanmarks omdømme og synlighed i medierne, videreudvikle vores interne kommunikation og ikke mindst understøtte den transformationsproces, som Topdanmark er i fuld gang med”, siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark.

Anders Walthersdorf Frederiksen kommer fra en stilling som kommunikationschef i Codan Forsikring.

”Vi er med ansættelsen af Anders lykkedes med at rekruttere en kommunikationsdirektør med indgående branchekendskab og omfattende ledelseserfaring. Han kommer med en stærk kommunikationsfaglig ballast og solide resultater kombineret med omfattende erfaring med forandringsledelse. Anders er derfor et godt match til Topdanmark”, siger Peter Hermann.

Anders Walthersdorf Frederiksen ser meget frem til at komme i gang med arbejdet.

”Topdanmark er en markedsledende virksomhed med stærke værdier, et klart formål og ambitiøse planer for fremtiden. Jeg glæder mig meget til at lære virksomheden og mine nye kolleger bedre at kende og ikke mindst forsætte udviklingen af Topdanmarks kommunikation”, siger Anders Walthersdorf Frederiksen.

Anders Walthersdorf Frederiksen er uddannet cand.scient. adm. fra Aalborg Universitet. Han har tidligere arbejdet på Christiansborg for Venstre, som konsulent i KPMG og Capacent, og som kommunikationschef i Domea, der er blandt landets største boligselskaber.
Se mere på LinkedIn

Anders er 46 år og bor i Klampenborg med sin hustru og tre børn.

Hver fjerde mindre virksomhed skal købe forsikringer 100% online hos Topdanmark18.6.2021 11:35:00 CEST | Pressemeddelelse

Topdanmark er blandt de første til at introducere et reelt onlinesalg af forsikringer til erhvervskunder. På selskabets hjemmeside kan virksomheder nu købe pakker med samtlige forsikringer, der er behov for, når man driver virksomhed, blandt andet arbejdsskade-, retshjælps- og ansvarsforsikring, og så er der mulighed for at tilkøbe fx cyberforsikring. ”Efter få klik har man en aktiv dækning, og vi regner med, at det bliver en gamechanger på erhvervsmarkedet. Det kan lyde banalt, at vi nu sælger online, men det har ikke været udbredt herhjemme, specielt ikke for erhvervskunder. Det skal og vil vi lave om på,” siger Monica Diaz, koncerndirektør for Landbrug & Erhverv i Topdanmark. ”Vi oplever, at mindre virksomheder hellere vil bruge tid på at drive deres forretning og betjene kunder fremfor administrative opgaver. Nu kan de købe forsikringer lige præcis på den tid af døgnet, der passer dem bedst,” siger hun. Handler på et åbenlyst behov I første omgang bejler Topdanmark til virksomheder