Topdanmark får ny kommunikationsdirektør

Anders Walthersdorf Frederiksen er tiltrådt den 1. november 2020 som ny kommunikationsdirektør i Topdanmark.

Som ny kommunikationsdirektør i Topdanmark bliver Anders Walthersdorf Frederiksen ansvarlig for forsikrings- og pensionsselskabets kommunikationsafdeling.

”Vi er meget glade for at kunne byde Anders velkommen. Han får en vigtig opgave med at styrke Topdanmarks omdømme og synlighed i medierne, videreudvikle vores interne kommunikation og ikke mindst understøtte den transformationsproces, som Topdanmark er i fuld gang med”, siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark.

Anders Walthersdorf Frederiksen kommer fra en stilling som kommunikationschef i Codan Forsikring.

”Vi er med ansættelsen af Anders lykkedes med at rekruttere en kommunikationsdirektør med indgående branchekendskab og omfattende ledelseserfaring. Han kommer med en stærk kommunikationsfaglig ballast og solide resultater kombineret med omfattende erfaring med forandringsledelse. Anders er derfor et godt match til Topdanmark”, siger Peter Hermann.

Anders Walthersdorf Frederiksen ser meget frem til at komme i gang med arbejdet.

”Topdanmark er en markedsledende virksomhed med stærke værdier, et klart formål og ambitiøse planer for fremtiden. Jeg glæder mig meget til at lære virksomheden og mine nye kolleger bedre at kende og ikke mindst forsætte udviklingen af Topdanmarks kommunikation”, siger Anders Walthersdorf Frederiksen.

Anders Walthersdorf Frederiksen er uddannet cand.scient. adm. fra Aalborg Universitet. Han har tidligere arbejdet på Christiansborg for Venstre, som konsulent i KPMG og Capacent, og som kommunikationschef i Domea, der er blandt landets største boligselskaber.
Se mere på LinkedIn

Anders er 46 år og bor i Klampenborg med sin hustru og tre børn.

Kommunikations- og pressepolitik:

Målet for Topdanmarks kommunikationspolitik er at udbrede kendskabet til - og vinde forståelse for - koncernens overordnede mål. Vi ønsker at være lettilgængelige, hurtige og effektive med information på forsikringsområdet.

For at kunne give det bedste svar og af hensyn til vores medarbejdere, ser vi gerne at der, så vidt det er muligt, er en svarfrist på minimum to dage. Vores åbenhed begrænses alene af konkurrencehensyn, hensyn til kunder og medarbejdere samt fondsbørsens oplysningspligter.