Topdanmark corona-nytænker indsamling til Knæk Cancer

For syvende år i træk arrangerer Topdanmark Knæk Cancer i uge 43 – i år er ingen undtagelse. Trods corona har Topdanmark valgt at holde fast i sit store indsamlingsevent – nu i en coronavenlig udgave, hvor hjemmearbejdspladsen og medarbejdernes familier også er tænkt med.
Fra mandag til torsdag i uge 43 vil medarbejderne på Topdanmarks lokationer spinne, danse, synge, dyrke TRX & yoga, løbe og gå. Topdanmark bidrager med donationer til Kræftens Bekæmpelse for hver medarbejder, der deltager.

Opbakningen til den årlige Knæk Cancer-uge er enorm blandt Topdanmarks medarbejdere. Omkring 700 medarbejdere har allerede tilmeldt sig og doneret 200 kroner hver.

Vi har i år på grund af corona måttet tænke i helt nye baner med vores aktiviteter til Knæk Cancer, men det har ikke mindsket medarbejdernes engagement og lyst til at være med. Det vidner om et stort ønske om at bidrage til kampen mod kræft, og så vidner det om, at Knæk Cancer er blevet en fast del af vores virksomhedskultur i Topdanmark, siger Louise Hørdum, HR-direktør i Topdanmark.

Corona-forsvarlige aktiviteter
Topdanmark vil igen i år dyrke motion til fordel for den gode sag. De gør det sammen og de gør det på afstand. I hele uge 43 vil der være en lang række aktiviteter, hvor de samler ind til det gode formål. Der er naturligvis taget hensyn til corona, så det kan foregå på forsvarlig vis.

Vi har en ambition om at være en sjovere og sundere arbejdsplads, og medarbejdernes trivsel får altid et hak op i Knæk Cancer-ugen. I denne tid, hvor mange arbejder hjemme og savner deres kolleger i hverdagen, har det derfor været vigtigt for os at gennemføre eventet. Men selvfølgelig under hensyntagen til de nødvendige restriktioner, siger Louise Hørdum.

Alle der hopper på en såkaldt kontorcykel i uge 43 bidrager også til indsamlingen, idet Topdanmark giver 25 kr. til Kræftens Bekæmpelse pr. cykeltur foran PC-skærmen.

Sammen hver for sig i kamp mod cancer
Tidligere år har Knæk Cancer-ugens sidste dag budt på et stort fælles arrangement for alle medarbejdere. I år har Topdanmark på grund af corona måtte tænke i nye baner. Derfor står fredagen i stedet i familiens tegn hjemme hos medarbejderne selv. Her kan de sammen med deres familie gå eller løbe en tur.

Topdanmark donerer 10 kr. for hver tilbagelagt kilometer – familiens kilometer tæller også med. Sidste år indsamlede Topdanmark og medarbejderne 357.373 kr.

Vi er spændte på, hvor meget vi får samlet ind i år – som bliver meget anderledes på grund af corona. En ting er dog helt sikkert, og det er at medarbejderne vil have fuld gejst og få en sjov og sund fælles oplevelse og gøre noget for et godt formål, siger Louise Hørdum, HR-direktør i Topdanmark.

HR-direktør i Topdanmark Louise Hørdum. Foto: Frederikke Heiberg.

Topdanmark får godkendt køb af Dansk Sundhedssikring27.10.2023 09:25:17 CEST | Pressemeddelelse

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har uden betingelser godkendt Topdanmarks køb af Oona Health A/S med datterselskaber, inklusive Dansk Sundhedssikring der er det største og mest kendte selskab. Dermed er den sidste af tre myndighedsgodkendelser på plads, og Topdanmark forventer, at handlen bliver endeligt gennemført den 1. december 2023. ”Vi er nu klar til at gennemføre købet og indfri ambitionen om at skabe en markedsledende position inden for sundhedsløsninger til danskere og danske virksomheder. Det er en position, der flugter med Topdanmarks strategi om at være et fokuseret skadesforsikringsselskab, der skaber lønsom vækst i kerneforretningen,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark. Som en naturlig konsekvens af ejerskabet vil Topdanmarks regnskaber fremover omfatte selskabernes samlede finansielle resultater. Forventningerne til præmievæksten i Topdanmark-koncernen for 2023 opjusteres derfor til over 2,5 procent i forlængelse af købet af Oona Health A/S, og Topdanmarks