To nye stærke navne i DI Østjyllands bestyrelse

På DI Østjyllands generalforsamling torsdag den 28. maj 2020 kom der to nye profiler med i bestyrelsen, nemlig Group CEO og Co-founder Pernille Alberg Pedersen, Pond Global A/S, og Senior Vice President Jørgen O. M. Laursen, Terma Aerostructures A/S. Pernille indtræder i bestyrelsen efter endt barsel efter sommerferien.

Stiftende partner Anders Strange, AART Architects blev genvalgt som formand.

Adm. direktør Morten Sæderup Nielsen, AVK International A/S og kommunikationsdirektør Kasper Ibsen Beck, Arla blev genvalgt som de to næstformænd.

DI Østjyllands bestyrelse ser herefter således ud:

• Anders Strange, Stiftende partner, AART Architects A/S
  • Morten S. Nielsen, Adm. direktør, AVK International A/S
  • Kasper Ibsen Beck, Kommunikationsdirektør, Arla
  • Lars Brunsø, Adm. direktør, Akva Waterbeds A/S
  • Jørgen O. M. Laursen, Senior Vice President, Terma A/S
  • Rene Hougaard Brund, Adm. direktør, Scanpan A/S
  • Preben Rasmussen, Adm. direktør, Skovby Møbelfabrik A/S
  • Jens Egdal, Direktør, Rambøll Danmark A/S
  • Peter Sejer, Adm. direktør, Sciteq A/S
  • Partner Claus Berner Nielsen, Partner, Bech-Bruun Advokatfirma
  • Lars Sørensen, Direktør, Vognmand Johs Sørensen & Sønner A/S
  • Pernille Alberg Pedersen, Group CEO og Co-founder, Pond Global A/S

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI Michael Jul-Nørup Pedersen, tlf.: 2924 7009 eller presserådgiver Jonas Forup Stubkjær, tlf.: 2830 1544

Vivian vil effektivisere virksomheder og vinder ny pris på 25.000 kr.22.6.2020 13:31:57 CESTPressemeddelelse

Vivian Payne vil med sin fagprøve effektivisere og forenkle arbejdsgangene på danske virksomheder. En anerkendelsesværdig ambition - og allerede nu har hendes flotte opgave skaffet hende DI og HK Privats fagprøvepris 2020. Det er første år, at Dansk Industri (DI) og HK Privat uddeler fagprøveprisen for kontoruddannelsen på 25.000 kr. Prisen blev uddelt i dag i Industriens Hus i København til en meget glad Vivian Payne, der til daglig går på Aarhus Business College.

DI med opfordring til kommunerne: Det er nu, vi skal vise, vi kan stå sammen5.5.2020 09:08:45 CESTPressemeddelelse

Coronakrisen har ramt Danmark og dansk erhvervsliv hårdt. Landets kommuner spiller en stor og vigtig rolle i at holde dampen oppe i Danmark, så hjulene kan køre rundt i dansk økonomi. I Østjylland er der allerede iværksat en række initiativer, som hjælper virksomhederne og holder hånden under lokale arbejdspladser. Men der er brug for et fortsat tæt samarbejde mellem kommunerne og de lokale virksomheder. Derfor lancerer DI 45 konkrete anbefalinger til kommunerne, så vi kan hjælpe hinanden med at komme så helskindet som muligt ud af krisen. - Kommunerne i Østjylland var hurtige til at igangsætte tiltag og nye løsninger og har på den måde allerede sikret arbejdspladser og hjulpet mange virksomheder i kampen mod følgerne af coronakrisen. Men jeg tror ikke, vi har set det værste endnu. Derfor er det vigtigt, at kommunerne bliver ved med at tage bestik af situationen og fortsætter den tætte dialog, siger Anders Strange, partner i AART architects og formand for DI Østjylland. Anders Strange