To nye Nuuday-direktører er hentet internt

Som en del af en længe planlagt reorganisering i Nuuday bliver Christina Bisgaard Laursen ny CFO for Nuuday og John Henriksen ny direktør for TDC Erhverv. De to nye direktører skal styrke forretningen og gøre Nuuday til en endnu mere innovativ og kundeorienteret virksomhed.

Christina Bisgaard Laursen, CFO i Nuuday

For nylig tog Michael Moyell Juul over som CEO for Nuuday, og i dag kan han annoncere en længe planlagt reorganisering, hvor to nye ansigter bliver en del af Nuudays lederteam. De skal som en del af lederteamet videreføre Nuudays organisatoriske og strategiske rejse for at forny og styrke forretningens brandposition og kundefokus, så Nuuday fortsat kan levere fremtidens digitale løsninger, services og underholdning.

Det ene nye ansigt i lederteamet er Christina Bisgaard Laursen, der har været 15 år i TDC, senest som CFO i YouSee, og nu tager over som CFO for Nuuday.

”Jeg er glad for, at Christina Bisgaard Laursen bliver vores nye CFO i Nuuday. Christina har en bred forretningsmæssig erfaring og forståelse, og hun er den helt rigtige person til at føre Nuuday ind i den videre proces med at blive en selvstændig og agil virksomhed med fokus på at investere i gode kundeoplevelser og nye innovative produkter,” siger Michael Moyell Juul.

Det andet nye ansigt i Nuudays lederteam er John Henriksen, der fra en stilling som chef for Customer First i TDC Erhverv, tager over som direktør i TDC Erhverv. Han skal videreføre TDC Erhvervs strategi med fokus på netværksdrift, it-sikkerhed og løsninger til at håndtere kunders data.

”Da vi lancerede Nuuday i marts var det med ambitionen om at blive en endnu mere innovativ og kundeorienteret virksomhed. John Henriksen har de seneste år med stor succes stået i spidsen for TDC Erhvervs kundevendte processer og har været tæt involveret i udviklingen af TDC Erhvervs nye strategi. Derudover har John gennem sine 20 år i TDC et indgående kendskab til forretningen. Han er derfor den helt rette person til at stå i spidsen for TDC Erhverv og være med til at sætte kunden endnu mere i centrum for vores digitale løsninger,” siger Michael Moyell Juul.

John Henriksen har tidligere stået i spidsen for bl.a. marketing og salg i TDC Erhverv, men har de seneste tre år haft ansvaret for TDC Erhvervs kundevendte enheder.

”Jeg glæder mig rigtig meget til at gennemføre vores ambition om at udvikle endnu bedre cloudløsninger og give vores kunder tryghed i forhold til deres netværk. Med baggrund i mine erfaringer fra TDC Erhvervs kundevendte enheder står kundeoplevelsen højt på min agenda, og det er vigtigt for mig, at vi fastholder og bliver endnu bedre til at sikre vores mange kunder den bedste service og oplevelse. Cybersikkerhed bliver stadigt vigtigere for de danske virksomheder, og hos TDC Erhverv vil vi have et stærkt udbud af forskellige sikkerhedsløsninger, så vi kan opfylde de forskellige behov, vores kunder har,” siger John Henriksen, direktør for TDC Erhverv.

Både John Henriksen og Christian Bisgaard Laursen starter i deres nye jobs i dag, den 19. november. Samtidig forlader Simon Højmose efter gensidig aftale stillingen som CFO i Nuuday.

”Simon har ydet en kæmpe indsats i etableringen af Nuuday som et selvstændigt selskab, og jeg er ked af at sige farvel til ham,” siger Michael Moyell Juul.

Christina Bisgaard Laursen, CFO i Nuuday
John Henriksen, direktør for TDC Erhverv

Nuuday leverer innovative digitale services inden for telefoni, bredbånd og tv til private og virksomheder samt bl.a. cloud-baserede samarbejds- og kommunikationsløsninger til erhvervsmarkedet. Nuuday består af en række brands, som udfylder forskellige behov hos privat- og erhvervskunder. YouSee, Telmore, Fullrate, Hiper og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Fullrate Pro, Netdesign, Relatel og Secu. Nuuday beskæftiger omkring 4.500 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.