To nye medlemmer i Danmarks Grønne Investeringsfonds bestyrelse

Merete Lundbye Møller og Lars Therkildsen er pr. 1. marts 2018 blevet udpeget til bestyrelsen i Danmarks Grønne Investeringsfond.

Erhvervsministeren har udpeget Merete Lundbye Møller og Lars Therkildsen til Danmarks Grønne Investeringsfonds bestyrelse. De overtager posterne fra hhv. Lars Pehrson og Ulla Röttger, som begge har siddet i bestyrelsen i en periode på tre år.

Fondens bestyrelse består af op til seks medlemmer, som alle har ekspertise inden for både finansverdenen og energibranchen. Hvert medlem kan udpeges for to perioder på hver op til tre år.

Merete Lundbye Møller er Partner og General Counsel hos Sunstone Capital. Hun er tidligere Head of Legal Department hos Vækstfonden, og var i ni år advokat hos Gorrissen Federspiel Kirkegaard med speciale i M&A. Derudover er hun aktuel i en lang række af bestyrelser, bl.a. som formand i Bullitt Film Aps, næstformand i TV2/Danmark A/S og som medlem i Greenland Holding A/S.

Lars Therkildsen er adm. direktør for HOFOR (tidligere Københavns Energi). Han er uddannet statsaut. revisor, og har stor erfaring med bestyrelsesarbejde: Aktuel som formand i DANVA, BlueEnergy A/S, samt næstformand for Dansk Fjernvarme og KLAR Forsyning. Derudover er Lars i bestyrelsen for Dansk Energi.

Læs mere bestyrelsen i Danmarks Grønne Investeringsfond her

Senior kommunikationsrådgiver