To mænd, to behov – én tur til Lissabon

De er knap checket ind i lufthavnen, før de første forskelligheder melder sig. Jasper er kun troppet op med en rygsæk, mens Emil ruller anderledes tungt.
Få et sneak peek på 1-5 Stjerner her
"Vi skal være afsted i otte dage. Er det alt, du skal have med?" udbryder Emil Thorup med det samme.
Og det er alt, Jasper har medbragt på parrets mission om den ultimative rejseguide.
Gennem 8 programmer skal de præsentere hinanden for deres go to-ferieform, og det gælder alt fra hoteller til restauranter og lokale oplevelser. Og for at sige det mildt, så har de to mænd ikke just samme præferencer.
"Jeg har svært ved at se, at du rent faktisk kan nyde ting. Du vil bare have noget, der er så lortet som muligt. For uuuuh, jo mere pøllet det er, jo bedre er det. Kan vi ikke godt prøve at se, om vi kan møde hinanden?" spørger Emil.
"Nej!" lyder det prompte fra Jasper.
For mens Jasper elsker folkelighed og budget, så er Emil Thorup vild med luksus og feinschmeckeri.
Så kan de to overhovedet enes om at lave en fælles guide til den portugisiske storby? Det vil vise sig. For vi begynder på bunden.
Allerede i første afsnit udsætter Jasper Ritz nemlig Emil Thorup for et budgetvenligt hostel med revner i muren og en tynd rulledør ud til toilettet, det autentiske portugisiske køkken og følsom Fado-musik. Der er med andre ord smæk på budget-stilen, og Emil bliver derfor kun bekræftet i, at de to har meget forskellig smag.
"Det var en modbydelig oplevelse," lyder det fra Emil, da de to er tilbage på gaden igen, efter en intens omgang Fado-musik.
"Det var forfærdeligt. Det her er dag ét, og vi starter helt nede på bunden. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad den næste uge kommer til at bringe, hvis det er, hvad du lægger for dagen," lyder den kontante besked fra Emil til dagens rejsearrangør.
Håbet er, at de to alligevel kan lære lidt af hinandens måde at rejse på – for måske kan der være lidt magi i det autentiske eller lidt at lære om finkulturen. Om ikke andet er der underholdningsgaranti, for de to mænd giver alt af sig selv i denne guide. Bogstaveligt talt.
Se hele serien på ALLY
Kontakter
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Links
Information om Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Børnene har taget nyt lydunivers til sig – HULiGENNEM har nået målet1.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
HULiGENNEM havde i deres udbudsansøgning selv sat som mål at nå 34.000 app-downloads på 18 måneder. Det mål er allerede nået – og overgået – efter blot syv måneder. Det beviser, at målgruppen er der og værdsætter kvalitet, mener chefredaktør.
Heartbeats overtager Allers native-afdeling26.6.2025 10:32:39 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere har produktionen af native-indhold været udliciteret, men nu har Aller taget det hjem til deres eget selskab Heartbeats.
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum