Tillykke til hele håndbolddanmark

Danmarks Idrætsforbund hylder de danske håndboldherrer og den danske håndboldkultur som helhed.

Danmark er verdensmester i håndbold for herrer. For tredje gang i træk. En fuldstændig enestående præstation, der får de store ord frem hos DIF’s formand, Hans Natorp.

”Jeg vil først og fremmest ønske de danske håndboldherrer og Dansk Håndbold Forbund et kæmpe tillykke med VM-titlen til. At blive verdensmester tre gang i træk er så bemærkelsesværdigt stærkt, at det næsten ikke kan beskrives. Det danske landsholds miks af rutinerede verdensklassespillere og unge talenter med helt unikke evner er fantastisk og kan især tilskrives et stærkt, solidt og struktureret talentarbejde i Dansk Håndbold Forbund,” siger Hans Natorp. DIF’s formand sender samtidig gyldne lykønskninger til resten af håndbolddanmark.

”VM-guldet er en sejr for hele håndbolddanmark. For de frivillige, for alle vores håndboldklubber og foreningslivet generelt. Det er ude i håndboldhallerne landet over, at vores danske håndboldstjerner er blevet grebet af sporten. Det er her, at frivillige trænere har hjulpet spillerne i med og modgang, mens de var helt små drenge. Og så må vi heller ikke glemme, at Danmark bare er en fantastisk håndboldnation, der elsker sporten og bakker landsholdet op på smukkeste vis. Det hele hænger sammen, og det gør mig stolt og glad som formand for Danmarks Idrætsforbund.”

Hans Natorp er også glad for, at Danmark allerede i fredags sikrede sig deltagelse ved OL i Paris i 2024.

”At håndboldherrerne nu er klar til OL i Paris 2024 er fantastisk. Det giver os optimale muligheder for at lave det optimale set-up for landsholdet i Paris. Vi glæder os usigeligt meget til at følge håndboldherrerne i Paris,” slutter Hans Natorp.

Hans Natorp, formand i DIF, mobil 31 44 40 15