Tillykke, arbejdstøjet kalder!

- Tillykke til jer, som danskerne har vist tillid og valgt til Europa-Parlamentet, siger 3Fs næstformand Tina Christensen i en kommentar til resultatet af Europaparlamentsvalget søndag den 26. maj.

- Jeg håber, at I allerede i morgen er klar til at lægge valgkampen bag jer og tage arbejdstøjet på, siger 3Fs næstformand Tina Christensen.

- For 3Fs medlemmer er det vigtigt, at de danske medlemmer af Europa-Parlamentet bl.a. søger indflydelse i Beskæftigelsesudvalget, hvor vi har stort behov for nogle klare danske stemmer. Vi har særligt brug for et stærkt forsvar for den danske arbejdsmarkedsmodel, når vi i EU skal styrke lønmodtagernes rettigheder, bekæmpe social dumping og sikre ordnede forhold på arbejdsmarkedet.

Hun peger på, at op imod 80 procent af dansk arbejdsmarkedslovgivning stammer fra EU, hvorfor det er afgørende for danske lønmodtagere, at der i EU er forståelse og accept af den centrale rolle, som samarbejdet mellem arbejdsmarkedets parter har i Danmark.

Tina Christensen glæder sig over, at stemmeprocenten i Danmark ved valget til Europa Parlamentet denne gang er højere, end i 2014.

- Det er et rigtig vigtigt valg – for både Europa, Danmark og for danske lønmodtageres hverdag og arbejdsliv. Derfor har vi i 3F også ført kampagne for, at vores medlemmer – og andre danskere, naturligvis – skulle bruge deres mulighed for indflydelse.

3F: Velkommen til ny DI-direktør9.5.2019 11:12:25 CESTPressemeddelelse

3Fs formand Per Christensen byder i en kommentar den nye direktør for DI, Lars Sandahl Sørensen, velkommen: - Jeg glæder mig – også på det personlige plan – til, at vi sammen skal finde løsninger på nogle af de udfordringer, danske virksomheder og lønmodtagere står over for, og ser frem til et godt samarbejde. - Den danske arbejdsmarkedsmodel er kendetegnet ved et tillids- og respektfuldt samarbejde, også når der er tale om interesseforskelle i forhold til vores medlemmer. - Jeg er overbevist om, at Lars Sandahl Sørensen vil bidrage positivt til dialogen mellem parterne. - Det direkte samarbejde omfatter – udover overenskomsterne – bl.a. den danske indsats for realiseringen af FNs verdensmål, også i udviklings- og vækstlandene med flere arbejdspladser på anstændige vilkår og generel bæredygtig vækst.