Tidligere Sirius-patruljefører fra Sorø skal stå i spidsen for ISS’ største offentlige kontrakt i Danmark

Det bliver 40-årige Frederik Nexøe-Larsen fra Sorø, der fra 1. marts skal stå i spidsen for ISS’ kontrakt med Bygningsstyrelsen. Den omfatter 20.000 daglige brugere og har en årlig værdi på mere end 250 mio. kr.

Den tidligere patruljefører i Slædepatruljen Sirius Frederik Nexøe-Larsen, der til dagligt bor i Sorø, overtager styrepinden på ISS’ største offentlige kontrakt i Danmark, kontrakten med Bygningsstyrelsen, som ny Key Account Director.

Kontrakten med Bygningsstyrelsen løber frem til udgangen af 2026 og omfatter over 20.000 daglige brugere fordelt på mere end 170 lokationer over hele landet. Med en årlig værdi på ca. 250 mio. kr. er det den største offentlige kontakt ISS har i Danmark.

”Det er simpelthen en arbejdsmæssig udfordring, jeg ikke kunne sige nej til. Derfor er det også med lige dele stolthed og glæde, at jeg har takket ja til at stå i spidsen for kontrakten med Bygningsstyrelsen. Jeg ser frem til at fortsætte det flotte arbejde, som alle kollegerne på kontrakten allerede yder på daglig basis,” siger Frederik Nexøe-Larsen, der er Key Account Director i ISS på Bygningsstyrelsen og fortsætter:

”Der er mange spændende muligheder for os hos en meget vigtig kunde, og jeg kommer til at have fuld fokus på, hvordan vi kan løfte en allerede stærk performance til det næste niveau, blandt andet gennem et fortsat konstruktivt arbejde med vores ændrede strategi fra 2020, OneISS, og et forstærket fokus på at skabe oplevelser på arbejdspladsen.”

Frederik Nexøe-Larsen vender retur til ISS, efter at han det seneste år har været Head of Operations i pleje- og omsorgsvirksomheden Attendo. Han startede sin karriere i ISS i 2014 som Nordic Management Trainee og har efterfølgende haft adskillige ledelsesroller. Han har solid erfaring fra nogle ISS’ største kunder, hvor han tidligere har været FM-chef og Soft Services Executive.

”Det er meget glædeligt, at Frederik har takket ja til rollen som Key Account Director for Bygningsstyrelsen, som er en stor og prestigefuld kunde for os. Frederik er en stærk profil, som har udmærket sig med flotte resultater; både i og uden for ISS. Jeg er stolt af, at vi formår at udvikle og trække vores store talenter retur, derfor er jeg også rigtig glad for at kunne byde Frederik velkommen tilbage til ISS.” siger Maja Hesselholt, Business Unit Director i den danske del af ISS.

”Vi har i over tre år haft et stærkt partnerskab med Bygningsstyrelsen om at levere serviceleverancer med fokus på kvalitet, bæredygtighed og grøn omstilling til de mere end 20.000 daglige brugere, der er omfattet af den første udrulningsbølge af statens facility management. Vi er meget optaget af fortsat at sikre et højt serviceniveau til gavn for brugerne, så de kan fokusere på deres kerneopgaver i deres arbejdsdag,” siger Frederik Nexøe-Larsen.

ISS vandt i 2017 den første udrulning af kontrakten med staten, den såkaldte bølge 1, hvor staten har udliciteret facility management-ydelser. I den leverer ISS ydelser på tværs af hele landet til 31 statslige institutioner, herunder services som kantine, rengøring, intern service, udendørsarealer, sikkerhed, vedligehold og affaldssortering fordelt på mere end 170 lokationer.

Frederik Nexøe-Larsen tiltrådte sin nye stilling pr. den 1. marts 2023.