Tidligere Deadline-chef bliver politisk direktør hos Lederne

Lederne, der har over 130.000 danske ledere som medlemmer, har ansat Heidi Robdrup for at styrke organisationen yderligere.

Heidi Robdrup

Heidi Robdrup bliver fra 19. april politisk direktør hos Lederne efter at have stået i spidsen for DR Deadline gennem knap ti år.

Hos Lederne skal Heidi Robdrup lede afdelingen Politik & Presse. Det sker for at styrke Lederne yderligere som politisk aktør og øge kendskabet til organisationen.

- Jeg glæder mig meget til at arbejde sammen med Heidi Robdrup, der kommer med en betydelig faglig ballast og ledelsesmæssig erfaring. Det er et brændende ønske hos mig, at vi med nye kræfter kan få styrket Lederne som en holdningsbaseret og samfundspolitisk aktør, og at kendskabet til Lederne bliver øget, siger Ledernes administrerende direktør, Bodil Nordestgaard Ismiris.

Heidi Robdrup er uddannet journalist og har bl.a. ledet DR’s udlandsredaktion og har senest stået i spidsen for DR Deadlines redaktion i knap ti år.

- Det er en på alle måder meningsfuld opgave for mig at bidrage til at skabe mere bæredygtig ledelse og bane vejen for dem, der går forrest. Jeg glæder mig helt enormt til at møde nye kolleger og samarbejdspartnere og ikke mindst til at trække på de enorme faglige kompetencer, der har skabt et så dynamisk hus, som Lederne er i dag. Jeg tror på, at der kan skabes nye synergier mellem presse, public affairs og analyse, så vi i fællesskab kan stå endnu stærkere, siger 44-årige Heidi Robdrup.