Cold Coast

Thisted Bryghus er Årets Danske Bryggeri for tredje gang

Tilgængelighed og et bredt sortiment sikrer bryghuset fra Thy titlen, der uddeles af Danske Ølentusiaster. Amager Bryghus og Det Lille Bryggeri var med i opløbet.

Thisted Bryghus har vundet titlen som Årets Danske Bryghus for tredje år i træk. Det er den uafhængige forbrugerorganisation Danske Ølentusiasters 8.700 medlemmer fordelt på 50 lokalafdelinger, der via en afstemning har kåret Thisted Bryghus.

- Der er ingen tvivl om, at vores produktudvikling er en stor del af årsagen til, at vi er så heldige at vinde prisen for tredje år i træk. Produktudviklingen er altafgørende, når man, som os, lever af at sælge special øl. Vi kan takke vores flagskib Limfjordsporteren for rigtigt meget, siger Bryggeridirektør Aage Svenningsen fra Thisted Bryghus.

Thisted Bryghus udfordrer ”normalen”
Thisted Bryghus har de seneste otte år gennemgået en forvandling fra at være et lokalt, nordjysk bryggeri til at levere specialøl, der kan købes i hele landet.

Derudover arbejder bryggeriet innovativt med brygkunsten og brygger blandt andet øl uden humle og med lokale råvarer fra Nationalpark Thy.

- Thisted Bryghus udfordrer den almindelige opfattelse af, hvad en øl er. Der brygges øl uden humle og med lokale råvarer som gran, fyr og hyben fra Nationalpark Thy. Det er innovativ ølbrygning. Samtidig har bryggeriet formået at komme på hylderne i hele landet, og det betyder, at de fleste danskere har mulighed for at smage de nordjyske øl, forklarer Hans Peter Jepsen, landsformand hos Danske Ølentusiaster.

Thisted Bryghus løb med titlen foran Amager Bryghus og Det Lille Bryggeri fra Bringstrup ved Ringsted.

Foto Christian Kjeldsen (til fri afbenyttelse) - fra venstre : Brygmester Antoni Madsen (Thisted Bryghus), Hans Peter Jepsen (formand for Danske Ølentusiaster) og Bryggeridirektør Aage Svenningsen (Thisted Bryghus)

Bryggeridirektør Aage Svenningsen, Thisted Bryghus, tlf. 4024 2522
Hans Peter Jepsen, landsformand for Danske Ølentusiaster, tlf. 5151 2836

Information om Cold Coast

Cold Coast
Vesterhavsgade 13, Cold Hawaii Vorupør
7700 Thisted

+45 2621 1145http://www.coldcoast.dk

FAKTA om Thisted Bryghus:
A/S Thisted Bryghus har vundet prisen som Årets Bryggeri i 2015, 2016 og 2017.

A/S Thisted Bryghus blev i 1902 stiftet på baggrund af det fallerede Thisted Aktiebryggeri.

Som aktieselskab afholder bryghuset hvert år generalforsamling, hvilket kaldes "Den 4. højtid" i Thy. Mere end 1000 aktionærer samles hvert år i Thy Hallen, til en orientering om årets gang på det lokale bryghus. Et arrangement der bl.a. gør Thisted Bryghus aktier ekstremt attraktive.

A/S Thisted Bryghus omsatte i 2016 for over 43 mio. kr. og havde et overskud efter Skat på 719.000 kroner efter massive investeringer i produktionen - finansieret over driften.

FAKTA om Danske Ølentusiaster:
Danske Ølentusiaster er en uafhængig forbrugerorganisation med 8.700 medlemmer fordelt på 50 lokalafdelinger, der siden stiftelsen i 1998 har arbejdet for udbredelsen af og kendskabet til kvalitetsøl og ølkultur.

Danske Ølentusiaster har uddelt prisen Årets Danske Bryggeri siden 2003. Hornbeer har vundet prisen fire gange, mens Thisted Bryghus og Mikkeller har vundet prisen tre gange.

Årets Danske Bryggeri findes ved direkte afstemning blandt Danske Ølentusiasters små 9.000 medlemmer. Over 200 danske bryggerier var med i afstemningen, hvor 829 medlemmer havde stemt i år.

Prisen gives til det bryggeri, medlemmerne synes har bidraget mest til den danske ølscene i løbet af året.

Følg pressemeddelelser fra Cold Coast

Flere pressemeddelelser fra Cold Coast