Tesla bakker op om politisk forslag til tilskud til elbiler

I pressen fremgår det, at man fra politisk side overvejer at indføre et kontant tilskud til køb af elbiler, efter sigende ud fra en model, hvor staten betaler den ene halvdel og producenten betaler den anden halvdel af tilskuddet.

En sådan løsning er Tesla som udgangspunkt positiv overfor. ”Hvor meget en sådan ordning vil kunne rykke afhænger selvfølgelig af tilskuddets størrelse, men ethvert politisk initiativ der kan fremme den bæredygtige transport, støtter vi op om. Vi skal selvfølgelig først se det konkrete udspil, men fra Teslas side forventer vi at deltage i ordningen” siger Peter Bardenfleth-Hansen, Teslas direktør i Danmark. ” Derudover håber vi ikke, at man fra politisk side stopper der. Afgiftsstigningerne har ramt alle elbilproducenters salg særdeles hårdt og er nok kommet for tidligt ift. at modne markedet. Så der er behov for mere end et plaster på såret. Men det er et godt sted at starte, og vi spiller gerne konstruktivt ind til, hvordan det smartest kan gøres” fortsætter han.

”Tesla er fortsat fast besluttet på at gøre alt hvad vi kan for at reducere luftforurening og CO2-udledning fra transportsektoren, der årligt koster samfundet enorme summer som følge af dødsfald og klimaforandringer, så der er meget store både økonomiske og menneskelige gevinster for os alle ved at få den bæredygtige transport op i gear, og der kan Tesla bidrage med meget” slutter han af.

Maria Lantz | Communications Manager | Sweden Denmark Finland
Kanalvägen 16 | 194 61 Upplands Väsby, Sweden