Tech-giganter dominerer YouGovs globale image-ranking
YouGov BrandIndex’ globale image-ranking måler den overordnede sundhedstilstand af et varemærke og er baseret på mere end seks millioner interviews i løbet af 12 måneder frem til udgangen af juni 2019.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
En stor del af verdens befolkning rangerer teknologivirksomheder højest. Google indtager igen førstepladsen foran What’sApp, YouTube, Samsung og Facebook.
De eneste ikke-teknologivirksomheder, som er kommet igennem nåleøjet i år og ind på top-10, er Nike, som har skabt global opmærksomhed med sine reklamekampagner gennem 2018, og IKEA som har fastholdt sit stærke image globalt.
Danmarks top 10
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Lego, Rema 1000 og MobilePay indtager igen toppen af YouGovs image-ranking med Lego på førstepladsen med en image-score på 43,5. Der er i det hele taget mange kendinge på den danske liste, herunder Lurpak, DR, Anthon Berg og Samsung. Sidstnævnte er i øvrigt det eneste varemærke på listen, som ikke har sit ophav i Norden.
Sygeforsikringen Danmark kommer som det første forsikringsselskab ind på top 10-listen på en ottendeplads med en score på 33,1. Sygeforsikringen Danmark har, ifølge YouGov Profiles, især et stærk image blandt de ældre over 60 år samt børnefamilier med børn under 7 år i hustanden.
Bang & Olufsen er også ny på top 10 med en image-score på 31,7. Bang & Olufsen var også med på top 10 over varemærker, der har fået mest positiv omtale herhjemme i 2018.
Højdespringerne
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Rejsekort kan for andet år i træk glæde sig over at være image-højdespringer. Rejsekort har forbedret sin score med 5,9 point fra 4,3 til 10,2 ved udgangen af juni 2019.
Dong Energy skiftede navn til Ørsted i november 2017 for at markere et stigende fokus på vedvarende energi. Siden skiftet har Ørsted forbedret sit image i den brede befolkning, og de kan nu kalde sig image-højdespringer med image-forbedring på 5.9.
Den tredje image-højdespringer er YouSee, som har forbedret sin score med 4,0. Ifølge YouGov Profiles er det primært de ældre over 60 år og de unge mellem 18-29 år, som har en positiv opfattelse af YouSee.
Læs mere og se de samlede rankings her samt rankings for udvalgte sektorer
Om image-rankingen
Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
For at vurdere sundhedstilstanden for varemærker globalt har YouGov kigget på data fra 29 lande (de lande, hvor YouGov BrandIndex dækker tre eller færre sektorer er blevet ekskluderet fra listen) i Nordamerika, Sydamerika, Europa, Afrika, Asien og Australien. Vi har tildelt varemærkerne point fra 1 til 10 pr. land, hvor varemærket er i top 10 (fra 10 point for en førsteplads til 1 point for en tiendeplads).
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 400 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Data er fra 1. juli 2018 til 30. juni 2019.
Oversigten over varemærkerne med den største stigning i image viser de varemærker, der har de største stigninger i Index-score i perioden 01-07-2018 - 30-06-2019 sammenlignet med 01-07-2017 - 30-06-2018.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comAnne Dannisboe IversenNordic Product Manager, BrandIndex
Tlf:+45 2516 1991AnneDannisboe.Iversen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 5 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum