Team ROCKWOOL Racing rammer de danske farvande med rekordforsøg denne sommer

ROCKWOOL annoncerer et unikt samarbejde med Danmarks SailGP Team-atleter, der starter en hæsblæsende sommer med masser af træning, kapsejlads og rekordforsøg i forberedelserne til SailGP sæson 2, der starter i april 2021.

Tirsdag formiddag blev sløret løftet for et nyt initiativ med ROCKWOOL og nogle af dansk sejlsports absolutte topnavne - Team ROCKWOOL Racing, der skal understøtte Danmarks SailGP Team-atleternes træning i løbet af de kommende måneder. Det skete under et virtuelt pressemøde med Mirella Vitale, der er Senior Vice President for Group Marketing, Communications og Public Affairs for ROCKWOOL, og Team ROCKWOOL Racing atleterne Nicolai Sehested og Martin Kirketerp.

Nyheden kommer i kølvandet på, at de resterende af SailGPs kapsejladser i sæson 2 er udsat til næste år på grund af det globale COVID-19-udbrud. Det første event i sæson 2 finder sted i foråret 2021 i San Francisco, mens resultaterne fra kapsejladsen i Sydney, Australien i februar 2020 er blevet annulleret.

Mirella Vitale fra ROCKWOOL fortæller: ”Hos ROCKWOOL er vi stolte over at kunne lancere Team ROCKWOOL Racing og videreføre det fantastiske samarbejde, vi har haft med Danmarks SailGP Team.”

Hun understreger: ”Vi står fortsat fuldt ud bag SailGP-platformen, som vi mener passer perfekt til ROCKWOOL, og som vi ser som et langsigtet partnerskab.”

Og tilføjer: ”I forberedelserne til sæson 2 giver Team ROCKWOOL Racing os en platform, der kan hjælpe med at holde teamet sammen og aktivere vores nøglemarkeder i Danmark og Nordeuropa.Vi er stolte over at kunne afsløre en tætpakket aktivitetsplan for de kommende måneder - inklusive et #ROCKTheBoat Akademi, som de danske atleter selv er værter for. Akademiet skal være med til at promovere sejlads blandt danske unge. Vi holder naturligvis øje med udviklingen i de sociale retningslinjer for at sikre, at sikkerhed forbliver den vigtigste prioritet.”

Rekordforsøg igennem hele sommeren

I løbet af sommeren vil Team ROCKWOOL Racing træne ombord på en fuldt brandet GC32-katamaran. Kalenderen indeholder også en række ungdomsworkshops og akademi-forløb samt forskellige aktiveringsmuligheder fra virksomhedens side og ikke mindst rekordforsøg.

Rorsmand Nicolai Sehested tilføjer: ”Vi glæder os rigtig meget til at komme på vandet med Team ROCKWOOL Racing, og vi takker ROCKWOOL for deres fortsatte støtte til holdet, der giver os mulighed for at holde sammen og få værdifuld træningstid sammen på vandet samtidig med, at vi gennemfører forskellige aktiviteter rundt om i landet.”

”Vi har fået fantastisk støtte fra vores fans, siden vi blev en del af SailGP, og vi glæder os til at møde dem i både Aarhus og København hen over de kommende måneder – samt til at være vært for det første #ROCKTheBoat Akademi og en række workshop-forløb, der skal tiltrække og aktivereflere unge sejlere rundt om i Danmark. ”

Sehested afslører også, at holdet planlægger at slå en række historiske rekordforsøg - inklusive Fyn Rundt og Sjælland Rundt i løbet af de kommende måneder. Derudover vil holdet også være til stede til Kieler Woche i Tyskland med flere aktiviteter, der skal bekræftes indenfor den nærmeste fremtid.

”Vi ønsker at holde fast i vores hurtighed, og vi ser rekordforsøgene som en fantastisk måde at presse og teste os selv mod uret. Der er selvfølgelig ingen erstatning for F50, som er verdens hurtigste sejlbåd. Men GC32 er hurtig og udfordrende at sejle og har nogle grundlæggende ligheder med F50, idet det også er en stor, foilende katamaran.”

Han fortsætter: ”Prioriteten for os nu er at holde os i gang og forberede os bedst muligt til SailGP sæson 2, men hvis vi kan slå et par rekorder undervejs, så er det endnu bedre. Forhåbentlig er vi helt klar til at kæmpe mod verdens bedste i SailGP til næste år. Vi glæder os meget til at komme tilbage på vandet.”

Se hele Team ROCKWOOL Racings event- og aktivitetskalender, som løbende vil blive opdateret, på ROCKWOOLs website under www.rockwoolgroup.com/racing

ROCKWOOL har indgået aftale om et tre-årigt partnerskab med SailGP, verdens hurtigste og mest tilskuervenlige kapsejlads i nogle af verdens mest ikoniske byer. Sponsoratet af SailGP og ROCKWOOL Copenhagen SailGP-kapsejlads er en enestående platform til at understøtte og udbygge den rolle, som ROCKWOOL spiller i forhold til sit engagement i bæredygtige løsninger og bekæmpelse af globale klimaændringer. I løbet af sommeren 2020 træner de danske SailGP atleter under Team ROCKWOOL Racing.