TDC og Danske Skoleelever vil sikre digital dannelse i de små klasser

Med en ny, opdateret undervisningspakke vil TDC og Danske Skoleelever være med til at sikre digital dannelse i de mindste skoleklasser.

Materialet er udviklet i tæt samarbejde med 15 flagskibsklasser fra hele landet, hvor eleverne selv har været med til at udstikke retningslinjer for god digital adfærd.

”Skoleelever i dag bliver yngre og yngre, når de første gang får en smartphone i hånden og dermed bliver del af en digital verden med både nye muligheder og udfordringer. Derfor vil vi sikre, at elever også klædes på tidligere til at skabe gode og konstruktive digitale fællesskaber,” siger Thea Enevoldsen, formand for Danske Skoleelever.

WiFive blev første gang lanceret i 2017 og er målrettet elever i 4.-6. klasse. Siden da har det været anvendt på omtrent en tredjedel af landets skoler, og på baggrund af stor efterspørgsel fra både elever og lærere udvides materialet nu til indskolingen, og der udbydes løbende lærerkurser hos TDC.

Materialet er nemt at gå til og består af de fire moduler Den gode stil, Teknologiforståelse, Den gode tone samt Sikkerhed Online. Modulerne kan sættes sammen efter behov og tilpasses den enkelte klasse.

”I TDC vil vi gerne tage et medansvar for at drive digitaliseringen af vores samfund frem på en bæredygtig måde. Det indebærer, at alle – også vores børn - skal føle sig inkluderet i det digitale Danmark og få positive og konstruktive oplevelser på digitale og sociale medieplatforme”, siger Head of Sustainability hos TDC, Emilie Wedell-Wedellsborg.

Kort om WiFive:
- WiFive er et digitalt læringsmateriale udviklet af TDC, Danske Skoleelever og skoleelever fra hele landet
- Materialet ligger frit tilgængeligt på WiFive.dk
- Med WiFive er det eleverne selv, der er med til at udstikke retningslinjerne for en god digital kultur i klassen.

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.

TDC Group leverer som forventet i 2. kvartal 202014.8.2020 09:01:58 CESTPressemeddelelse

TDC Group leverede i 2. kvartal 2020 et driftsresultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 1.609 mio. kr., i tråd med selskabets forventninger og 3,7% lavere end samme kvartal sidste år. Nedgangen i EBITDA kan tilskrives de fortsatte effekter fra kundetab i YouSee specielt i 4. kvartal 2019 samt i 1. kvartal 2020, som dog delvist blev opvejet af markant lavere driftsomkostninger. Den negative udvikling i YouSee’s kundebase var igennem 2. kvartal aftagende, en udvikling der er fortsat i juli måned