TDC og Danske Skoleelever vil sikre digital dannelse i de små klasser

Med en ny, opdateret undervisningspakke vil TDC og Danske Skoleelever være med til at sikre digital dannelse i de mindste skoleklasser.

Materialet er udviklet i tæt samarbejde med 15 flagskibsklasser fra hele landet, hvor eleverne selv har været med til at udstikke retningslinjer for god digital adfærd.

”Skoleelever i dag bliver yngre og yngre, når de første gang får en smartphone i hånden og dermed bliver del af en digital verden med både nye muligheder og udfordringer. Derfor vil vi sikre, at elever også klædes på tidligere til at skabe gode og konstruktive digitale fællesskaber,” siger Thea Enevoldsen, formand for Danske Skoleelever.

WiFive blev første gang lanceret i 2017 og er målrettet elever i 4.-6. klasse. Siden da har det været anvendt på omtrent en tredjedel af landets skoler, og på baggrund af stor efterspørgsel fra både elever og lærere udvides materialet nu til indskolingen, og der udbydes løbende lærerkurser hos TDC.

Materialet er nemt at gå til og består af de fire moduler Den gode stil, Teknologiforståelse, Den gode tone samt Sikkerhed Online. Modulerne kan sættes sammen efter behov og tilpasses den enkelte klasse.

”I TDC vil vi gerne tage et medansvar for at drive digitaliseringen af vores samfund frem på en bæredygtig måde. Det indebærer, at alle – også vores børn - skal føle sig inkluderet i det digitale Danmark og få positive og konstruktive oplevelser på digitale og sociale medieplatforme”, siger Head of Sustainability hos TDC, Emilie Wedell-Wedellsborg.

Kort om WiFive:
- WiFive er et digitalt læringsmateriale udviklet af TDC, Danske Skoleelever og skoleelever fra hele landet
- Materialet ligger frit tilgængeligt på WiFive.dk
- Med WiFive er det eleverne selv, der er med til at udstikke retningslinjerne for en god digital kultur i klassen.

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.

TDC Group fortsætter den stabile udvikling fra tidligere kvartaler13.8.2021 09:01:09 CEST | Pressemeddelelse

TDC Group fortsatte i andet kvartal stabiliseringen af den kommercielle og finansielle udvikling på tværs af koncernen med et driftsresultat (EBITDA) på 1.622 mio. kr. svarende til en stigning på 0,8% i forhold til samme kvartal sidste år. TDC Group fastholder de tidligere udmeldte forventninger til helåret om et driftsresultat (EBITDA) lidt lavere eller på niveau med 2020. Omsætningen blev i andet kvartal på 3.965 mio. kr. svarende til en stigning på 1,3% i forhold til samme periode sidste år. Stigningen er drevet af mobil-telefoni samt salg af mobiltelefoner, som kun har begrænset effekt på bundlinjen. Bruttoresultatet blev i andet kvartal på 2.787 mio. kr., hvilket er 1,6% lavere end samme periode sidste år, men en betydelig forbedring fra -6,1% i første kvartal 2021 som følge af en stabilisering af kundeudviklingen indenfor både mobil og TV. Udviklingen er fortsat drevet af et fald i efterspørgslen på traditionelle produkter som fastnettelefoni, DSL-bredbånd og nogle typer tv-pakke

Jon James udnævnt som ny administrerende direktør for Nuuday15.6.2021 08:01:42 CEST | Pressemeddelelse

Jon James er udnævnt som ny administrerende direktør for Nuuday fra 15. juni 2021. Han efterfølger Michael Moyell Juul, der har været administrerende direktør for Nuuday siden november 2019. Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester, og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale løsninger til både privat- og erhvervskunder. TDC har for nylig indledt den sidste fase af separationen. Processen vil være afsluttet den 31. december 2021, hvor Nuuday vil være et selvstændigt selskab. Jon James har mere end 20 års erfaring fra telco- og mediebranchen og er tidligere Executive Vice President og administrerende direktør for Tele2 Holland, og COO hos den svenske kabeloperatør Com Hem, hvor han førte virksomheden gennem en vellykket transformation. Før han kom til Com Hem, arbejdede Jon James for britiske Virgin Media, hvor han ledede virksomhedens bredbånds- og tv-forretning. ”Jeg ser meget frem til at blive en del af

TDC A/S afslutter opsplitningen af TDC Group per 1. januar 202210.6.2021 08:01:03 CEST | Pressemeddelelse

I juni 2019 opsplittede TDC A/S (TDC) sine forretninger ud i to juridisk og operationelt individuelle datterselskaber, TDC NET A/S (TDC NET) og Nuuday A/S (Nuuday), med det formål at etablere to markedsledende virksomheder inden for deres individuelle sektorer. TDC NET er Danmarks største mobilnetværks- og bredbåndsudbyder med fokus på at opbygge Danmarks fremtidige digitale infrastruktur. Nuuday er Danmarks største digitale udbyder af bredbånds-, kommunikations- og underholdningstjenester og består af ni førende brands, der leverer innovative digitale løsninger til både privat- og erhvervskunder. TDC indleder nu den afsluttende fase af separationsprocessen, der skal etablere TDC NET og Nuuday, som operationelt selvstændige selskaber. Processen vil være afsluttet den 31. december 2021, på hvilket tidspunkt medarbejdere i de fælles koncernfunktioner i TDC Group vil være overflyttet til enten TDC NET eller Nuuday, og den fremtidige sammensætning af TDC NET og Nuuday’s bestyrelser vil vær

Fortsat stabil udvikling i TDC Group6.5.2021 09:00:49 CEST | Pressemeddelelse

TDC Group fortsatte i første kvartal udviklingen fra de seneste kvartaler med en stabilisering af hovedprodukterne og fortsat betydelige omkostningsreduktioner på tværs af koncernen. Dette resulterede i et driftsresultat (EBITDA) på 1.634 mio. kr., hvilket er en anelse højere end forrige kvartal og lidt mindre end samme periode sidste år. Udviklingen er i overensstemmelse med de tidligere udmeldte forventninger til helåret om et driftsresultat (EBITDA) lidt lavere eller på niveau med 2020. Omsætningen blev i første kvartal på 3.982 mio. kr. og bruttoresultatet på 2.795 mio. kr., hvilket er på niveau med fjerde kvartal og en anelse lavere end i samme periode sidste år. Udviklingen er drevet af et fortsat fald i efterspørgslen på traditionelle produkter som fastnettelefoni, DSL-bredbånd og nogle typer tv-pakker. Dette opvejes til dels af det stigende marked for nye produkter som 5G, højhastigheds-bredbånd og digitale streamingtjenester. Markante omkostningsbesparelser Som følge af det fo

TDC Group: Resultat for 2020 som forventet5.2.2021 09:01:16 CET | Pressemeddelelse

TDC Group havde i 4. kvartal et driftsresultat (EBITDA) på 1.504 mio. kr. svarende til en mindre stigning i forhold til samme kvartal sidste år. For helåret blev EBITDA på 6.420 mio. kr., hvilket er en smule lavere end i 2019 og i overensstemmelse med de tidligere udmeldte forventninger. Resultatet skyldes en stabilisering af udviklingen i vores hovedprodukter samt betydelige omkostningsreduktioner på tværs af TDC Group. TDC Group havde i 4. kvartal en omsætning på 4.055 mio. kr., hvilket er lidt højere end i 3. kvartal 2020. Bruttoresultatet for 4. kvartal blev på 2.792 mio. kr. For helåret var omsætningen på 16.089 mio. kr., mens bruttoresultatet var på 11.463 mio. kr. Som følge af det fortsatte fokus på omkostningsreduktioner faldt driftsudgifterne i 4. kvartal samlet set med 8,7% sammenlignet med samme kvartal i 2019. For helåret faldt de samlede driftsudgifter i TDC Group med 9,5% i forhold til 2019. ”En stabilisering af udviklingen i vores hovedprodukter kombineret med en betydel

Mike Parton udnævnt til bestyrelsesformand for TDC6.11.2020 12:06:24 CET | Pressemeddelelse

Bert Nordberg har valgt at træde tilbage som bestyrelsesformand for TDC den 31. december 2020 for at vie sin tid og fokus på sit hverv som bestyrelsesformand for Vestas, som har accelereret sin strategi for yderligere at styrke selskabets globale position. Mike Parton, der har været næstformand for bestyrelsen i TDC siden 1. august 2018, er udpeget som bestyrelsesformand, når Bert Nordberg træder tilbage.