TDC Group: Vækst i mobilkunder i såvel privat- som erhvervsforretningen

Omsætningsvækst i tredje kvartal. Gæld og gearing reduceret efter frasalg af Get og TDC Norge.

TDC Group leverede en fortsat omsætningsvækst på 2,3 pct. i tredje kvartal, mens organisk EBITDA justeret for transformationsomkostninger faldt med 3,6 pct.

”Vi fastholder en solid, positiv udvikling i vores underliggende forretning, og vi er godt på vej med at eksekvere strategien og nå vores mål for 2018. Jeg er glad for at se vækst i omsætningen, positive pengestrømme og et fortsat stigende antal mobilkunder,” siger koncernchef i TDC Group, Pernille Erenbjerg.

Gæld og gearing reduceret
TDC Group indfrier gæld efter frasalget af de norske datterselskaber, som blev annonceret i sommer. De to datterselskaber Get og TDC Norge blev solgt til Telia i juli til en værdi af NOK 21,0 mia.

”Vi har nu afsluttet salget af den norske forretning, og vi vil bruge en betydelig del af provenuet til at nedbringe vores gæld med DKK 15 mia. og dermed reducere gearingen af TDC. Med støtte fra vores ejere forventer vi at anvende det overskydende provenu til investeringer i fibernet og 5G-net,” siger Pernille Erenbjerg.

Fremskridt i separationsprocessen
I løbet af kvartalet har TDC Group gennemført en ny opdeling af organisationen i to store forretningsenheder med Andreas Pfisterer som ny chef for netværksaktiviteter (NetCo) og Jaap Postma som ny chef for kundeaktiviteter (OpCo).

”Dette er et vigtigt skridt på vores rejse imod en fuld juridisk separation af disse dele af vores forretning i 2019. Det understøtter vores langsigtede strategi om at øge adgangen til vores netværk for tredjeparter og at tilbyde TDC's kundeprodukter over et bredere område af tredjepartsnetværk i Danmark,” siger Pernille Erenbjerg.

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vi er i alt 7000 medarbejdere, som med stolthed servicerer vores mere end 6 millioner kundeforhold. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NetCo bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Firmafon.

TDC NetCo leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.