TDC er godt i gang med ny strategi og forventer at løfte investeringer med op til 1 mia. kr. i 2019

TDC Group leverede stabil omsætningsudvikling og organisk vækst i EBITDA i 2018, hvor selskabets turnaround-strategi blev fuldført. I 2019 vil TDC fokusere på strategisk transformation og store investeringer i fremtidens teknologier.

TDC Group gennemførte en finansiel turnaround i 2018, hvor omsætningen blev 17,4 mia. kr., og driftsresultatet (EBITDA) viste en positiv organisk vækst på 0,1 pct. til 6,7 mia. kr.

De finansielle resultater markerer fuldførelsen af den treårsstrategi, der blev iværksat i 2016 for at få TDC Group tilbage på vækstsporet, og som har løftet selskabet fra negative organiske EBITDA-vækstrater på -9,5 pct. i 2016 og -2,2 pct. i 2017.

I 2018 havde TDC Group en tilvækst på 171.000 mobilkunder takket være et netværk, som er kåret som Danmarks bedste for fjerde år i træk.

”Jeg er utrolig stolt af mine TDC-kolleger, som har leveret på de løfter, de afgav for tre år siden, og skabt en turnaround, som har bragt os i en bedre position til at tage ambitiøse skridt i 2019. TDC er i god form til at levere på vores ambition for fremtiden,” siger Allison Kirkby, koncernchef og administrerende direktør for TDC Group.

TDC Group er i gang med at opdele den integrerede telekommunikationskoncern i to selvstændige selskaber. Et infrastrukturselskab, som skal fokusere på at bygge Danmarks bedste netværk baseret på fiber og 5G og med adgang for alle operatører i Danmark. Og et serviceselskab, som vil fokusere på at være de bedste til at levere innovative digitale løsninger inden for service og underholdning.

Den nye strategiske retning for TDC Group blev defineret samtidig med overgangen til nyt privat ejerskab, som også har ført til et nyt fokus på investeringer, der styrker TDC’s langsigtede position. Dette langsigtede strategiske fokus kommer i 2019 til udtryk ved en stigning i det forventede investeringsniveau med op til 1 mia. kr. fra 3,5 mia. kr. i 2018.

”Den globale telekommunikationsindustri er på vej ind i en ny, omskiftelig æra, og vi tror på, at de selskaber, der får succes, er dem, der fører an ved at investere tidligt, intelligent og i substantiel skala. Med opdelingen af TDC fører vi an i industrien,” siger Allison Kirkby.

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vi er i alt 7000 medarbejdere, som med stolthed servicerer vores mere end 6 millioner kundeforhold. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NetCo bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Firmafon.

TDC NetCo leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.