Taxihovedkvarter placeres i Bagsværd

Fra september skal halvdelen af Danmarks 4.000 taxier dirigeres fra et nyetableret taxihovedkvarter i Bagsværd, der bliver Danmarks største af slagsen. En 38 år lang epoke er dermed slut i Virum, hvor Dantaxi, under skiftende navne, har haft adresse på Kongevejen. Den nye lokalitet vil, foruden administration og callcenter, rumme uddannelsesakademi for taxichauffører.
Til september åbner nyt taxihovedkvarter i Bagsværd.

Når en taxikunde, et sted i Danmark, fra september skal bruge en taxi, er der stor sandsynlighed for, at betjeningen sker fra det nyetablerede taxahovedkvarter i Bagsværd.

Dantaxi er, efter flere års vækst, vokset ud af huset i selskabets nuværende domicil på Kongevejen i Virum. Allerede for et år siden måtte salg- og marketingafdelingen flytte til en midlertidig lokation. Til september samles medarbejderne og afdelinger på Krogshøjvej i Bagsværd.

Udlejer Topdanmark Ejendom glæder sig over samarbejdet med Dantaxi, som har givet anledning til en totalrenovering af Krogshøjvej 49, så ejendommen er fremtidssikret og kan bidrage til Dantaxi’s fortsatte vækst.

Eget uddannelsesakademi

Dantaxi's administrerende direktør Carsten Aastrup forklarer, at det er med vemod, at selskabet efter 38 år forlader Virum, men ser frem til de nye muligheder det kommende hovedsæde åbner for:

"Det er ingen hemmelighed, at vi altid har befundet os godt i Virum. I takt med at selskabet igennem årene er vokset, har vi, siden 1982, haft adresse på tre forskellige lokationer på Kongevejen. Vi har faktisk medarbejdere, der nu skal flytte arbejdsplads for fjerde gang.
Med flytningen kan afdelingerne igen samles under det samme tag, og huset er dimensioneret til en fortsat vækst. Et af vores fokusområder er undervisning og efteruddannelse for at forbedre kundeoplevelsen. Vi samler vores nuværende kursusvirksomhed, og etablerer i Bagsværd et uddannelsesakademi for taxichauffører."

Startede i beskedne lokaler i tagetagen på Lyngby Torv 15

Det nuværende Dantaxi blev til efter en sammenlægning i 2017, hvor TaxiNord skiftede navn til Dantaxi. Taxinord blev grundlagt i 1937 under navnet Lyngby Taxa. Det første domicil lå i beskedne lokaler i tagetagen på Lyngby Torv nr. 15, og Lyngby Taxa rådede fra starten blot over en håndfuld vogne. I 1982 flyttede Lyngby-Holte Taxi, som havde været selskabets navn siden 1974, til Kongevejen i Virum. Den nuværende lokalitet er Kongevejen 135, der har været hovedsæde de seneste 12 år.

• Danmarks største taxiselskab og, siden 2017, det største taxiselskab i Storkøbenhavn.

• På landsplan er cirka 1.900 taxier (heraf kører 150 på el) tilsluttet Dantaxi.

• Foruden hovedsædet har Dantaxi også administration i Aalborg.

• Selskabet udfører taxikørsel i 61 af Danmarks 98 kommuner.

Til september åbner nyt taxihovedkvarter i Bagsværd.
Facaden på Danmarks nye taxihovedkvarter.  (visualisering:  Newsec Advisory)
Facaden på Danmarks nye taxihovedkvarter. (visualisering: Newsec Advisory)
Lige nu arbejdes der på at gøre bygningen klar til åbningen i september. (foto: Dantaxi)
Dantaxi's nuværende domicil i Virum. (foto: Dantaxi)