Topdanmark A/STopdanmark A/S

Sydbank og Topdanmark afslutter langvarigt samarbejde

Sydbank og Topdanmark har gennem mere end 25 år haft et velfungerende samarbejde, men samarbejdet ophører nu som følge af Sydbanks strategiske opkøb af Alm. Brand Bank. Topdanmark og Sydbank har netop indgået aftale om betingelserne for afslutningen af samarbejdet.

Sydbank og Topdanmark har langvarige relationer, der strækker sig mere end 25 år tilbage, og oprindeligt begyndte som et samarbejde inden for Liv og Pension. Selskaberne udvidede senere samarbejdet til også at omfatte et bredt henvisningssamarbejde på skadeforsikring, hvor Sydbank har henvist både private bankkunder og landbrugs- og erhvervskunder til Topdanmark. Men selvom begge parter har været tilfredse med samarbejdet, afsluttes henvisningsaftalen nu på grund af Sydbanks nylige køb af Alm. Brand Bank, hvor Sydbank fremover vil henvise sine kunder til Alm. Brand Forsikring.

”Sydbank har gennemført et strategisk opkøb i bankmarkedet. Derfor slutter vores ellers velfungerende samarbejde med Topdanmark, og sammen med en ny strategisk partner investerer vi i løsninger, der kommer kunderne til gode,” siger Karen Frøsig, adm. direktør i Sydbank.

”Vi har været glade for samarbejdet med Sydbank, så vi er kede af at miste Sydbank som samarbejdspartner. Det har været et godt samarbejde, som har skabt værdi for både Sydbank, Topdanmark og vores kunder,” siger Peter Hermann, adm. direktør i Topdanmark.

Det vigtigste er tilfredse kunder
Sydbank og Topdanmark har indgået aftale om, at den fælles henvisningsaftale formelt er afsluttet pr. 31. oktober 2020. Men for fortsat at sikre gode kundeoplevelser vil Sydbank i en periode henvise sine kunder til Topdanmark, indtil Alm. Brand Forsikring er klar med deres setup til at modtage henvisninger fra Sydbank.

Både Sydbank og Topdanmark er glade for at kunne afslutte samarbejdet på en ordentlig måde i god fælles forståelse.

”Det er selvfølgelig en ærgerlig situation for Topdanmark, men vi værdsætter den konstruktive og positive dialog, vi har haft med Sydbank om at afslutte vores samarbejde. Sydbank har været en stærk samarbejdspartner lige til det sidste,” siger Peter Hermann.

Både de fælles privatkunder og erhvervskunder fortsætter efter afslutningen af samarbejdsaftalen både som bankkunder i Sydbank og forsikringskunder i Topdanmark, hvor kunderne fortsat har attraktive priser og fordele samt adgang til god rådgivning og service.

Pressekontakter

Louise Degn Lillelund-Ovesen
Sydbank
Mobil: 61204804