Sverige och NATO

Har du en positiv eller negativ syn på NATO? Stödjer eller motsätter du dig att Sverige skulle gå med i NATO? Om krig bröt ut mellan NATO-länder och Ryssland, vem tror du är den mest sannolika vinnaren? Om krig bröt ut mellan NATO-länder och Ryssland, vem tror du är den mest sannolika vinnaren? ..

Stödjer eller motsätter du dig att Sverige skulle gå med i NATO?

NATO

Vilket av följande alternativ speglar bäst din ståndpunkt?

Roll

Om Undersökningen

Undersökningen bygger på intervjuer med 1 078 representativt utvalda personer i åldern 18+ år från YouGov-panelen under perioden 01 - 05-03-2022

Ladda ned hela undersökningen

Om YouGov

YouGov är ett internationellt marknadsundersökningsföretag.

Vår vision är att kontinuerligt leverera ett flöde av rätt data om konsumenternas åsikter åt organisationer och företag runt om i världen.

Våra 15 miljoner registrerade medlemmar utgör en starkt engagerad panel, som varje dag levererar mängder av data om konsumenternas åsikter, inställning och beteende. Vi kombinerar detta kontinuerliga dataflöde med vår researchexpertis för att nå insikter som kan ligga till grund för intelligenta och faktabaserade beslut.

Med kontor i Storbritannien, Nordamerika, Europa, Norden, Mellanöstern, Indien och Sydostasien har YouGov ett av världens största researchnätverk.

Mer information finns på yougov.com.