Struer-Thyholm Taxa bliver en del af Dantaxi

Nyt telefonnummer og døgnservice i Struer og Thyholm. For en måned siden blev Struer-Thyholm Taxa solgt til Brian Bjerg fra Harboøre Taxi og Inger Terkildsen fra Kalø Taxi på Djursland. Nu meddeler de nye ejere, at de 9 taxi-vogne i Struer-Thyholm Taxa bliver en del af Danmarks største taxiselskab Dantaxi, og samtidig indføres døgnbetjent taxiservice. Ønsker man en taxi i området, kan man fra fredag den 21. juni ringe hele døgnet til det nye nummer 88 70 06 00 eller downloade MOOVE-app’en.

Vognene fra Struer og Thyholm kommer til at indgå i vores omfattende samarbejde, hvor 500 taxier hjælper hinanden på kryds og tværs af de tidligere køreområder.

Med Struer-Thyholm Taxa, som en del af Dantaxi, styrkes den lokaletaxikørsel i hele området. Det fastslår en af Struer-Thyholm Taxa’s nye ejere Inger Terkildsen: ”Det har været naturligt for os at søge en aftale med Dantaxi. Det er vores vurdering, at vi har taget det bedste valg for vores kunder ved at Struer-Thyholm Taxa nu kører med Dantaxi’s logo. Nu kan vi samarbejde med kollegaerne i Harboøre, Thisted, Mors og Skive. Byer, hvor Dantaxi allerede i dag er repræsenteret. Det giver en bedre udnyttelse af vognene til gavn for kunder og miljø. Ligesom vi kan styrke de lokale vognmænds økonomi ved i fællesskab at byde på store kørselsopgaver. Sidst men ikke mindst indfører vi nu udvidet betjening, så kunderne i alle døgnets 24 timer kan få fat i en taxi i Struer og Thyholm.”

Struer-Thyholm indgår i omfattende taxisamarbejde

I forbindelse med skiftet til Dantaxi, har det ikke været muligt for Struer-Thyholm Taxa at beholde deres hidtidige telefonnummer. Kunderne skal i stedet vænne sig til et nyt direkte nummer 88 70 06 00 eller benytte det landsdækkende nummer 4×48. Bestilling kan også ske med MOOVE taxi-appen. Telefonopkald svares af det erfarne telefonpersonale ved Dantaxis kundecenter i Aalborg.  ”Jeg glæder mig til at byde Struer-Thyholm Taxa velkommen i Dantaxi”, siger Direktør for Dantaxi Jylland, John Vanggaard: ” Vores personale håndterer i forvejen en betydelig del af taxikørslen i Jylland, og vi ser frem også at betjene kunderne i Struer og Thyholm. Vognene fra Struer og Thyholm kommer til at indgå i vores omfattende samarbejde, hvor 500 taxier hjælper hinanden på kryds og tværs af de tidligere køreområder.”

Inger Terkildsen ærgrer sig kun over, at det ikke har været muligt, at få telefonnummeret med over, men tror ikke, at kunderne ellers vil mærke så meget til skiftet: ”I fællesskab med chaufførerne vil jeg gøre alt hvad jeg kan for, at alle vores kunder fortsat kan føle sig godt tilpas. Vi er, og vil fortsat være, en del af lokalsamfundet. Døgnservice og deltagelse i et stort landsdækkende samarbejde vil betyde en udvikling af Struer-Thyholm Taxa og bestemt ikke en afvikling”, slutter Inger Terkildsen.

The largest taxi charging hub in the Nordics accelerates diesel taxi phase-out in Copenhagen11.5.2021 07:57:37 CEST | Press release

On May 11 at 4 pm, the largest charging operator in Denmark, E.ON, and the taxi company Dantaxi will open the largest taxi charging hub in the Nordics: Danhub – Powered by E.ON. This means up to 400 taxis will be able to charge every day, covering a large share of the current need in Copenhagen. Danhub means easier access to electric taxis, and the new charging facility is a big step towards phasing out Copenhagen's approximately 1,700 diesel taxis as early as 2025.

Nordens største taxi-ladehub skal udfase diesel-taxien i København11.5.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmarks største ladeoperatør E.ON og taxiselskabet Dantaxi åbner den 11. maj kl. 16:00 Nordens største taxi-ladehub: Danhub – Powered by E.ON. Her kan op til 400 taxier oplade i døgnet, og det dækker en stor del af hovedstadens nuværende behov. Ladehubben giver københavnerne nemmere adgang til el-taxier, og de nye lademuligheder er et stort skridt i retning af en udfasning af Københavns cirka 1.700 diesel-taxier allerede i 2025.