Too Good To Go ApS

StøtLokalt: Too Good To Go stiller app til rådighed for take away

Del

De danske erhvervsdrivende kæmper i øjeblikket en hård kamp mod corona, og alle barer, caféer og restauranter er nu lukket for alt andet end take away. Men mange mangler en platform til salg og markedsføring af take away-retter. Derfor giver Too Good To Go nu sine partnere mulighed for at sælge take away via Too Good To Go-appen som midlertidig non profit-løsning.

Too Good To Go bekæmper normalt madspild via bl.a. en app, der er downloadet af 1,8 mio danskere. I appen kan restauranter, caféer, supermarkeder m.fl. sælge madvarer, der er i overskud ved lukketid, til nedsat pris.

Men i øjeblikket er “normalt” sat på hold. De danske restauratører har brug for hjælp til at sælge og markedsføre take away-retter, og derfor stiller Too Good To Go nu appen til rådighed til det formål. 

Konceptet vil i appen gå under navnet “StøtLokalt” og vil bestå af take away-retter, der vil blive solgt til normalpris.

Too Good To Go har de seneste dage kørt pilottest på initiativet med en række udvalgte partnere i København og omegn. Det er forløbet så godt, at konceptet nu bliver tilbudt til partnere over hele landet.  

“Vi har oplevet kolossal opbakning fra landets restauratører i kampen mod madspild. Nu er det vores tur til at bakke op med de midler og ressourcer, vi har til rådighed. Vi har over 1,8 millioner brugere og har specialiseret os i at forbinde mad og mennesker. Nu gør vi det samme med en anden vinkel i en midlertidig periode. Og når alt det her så forhåbentligt snart er overstået, vil vi igen arbejde 100% på at bekæmpe madspild,” siger Mette Lykke, CEO for Too Good To Go og fortsætter:

“StøtLokalt er et non-profit initiativ for Too Good To Go. Det er sat i værk for at hjælpe de mange restauranter og caféer, der kæmper for at holde sig oven vande. Vi oplever dagligt, hvor effektfuldt det er, når tusindvis af danskere danner fælles front for en god sag. Den sag går hos os normalt ud på at redde mad. Det må de meget gerne blive ved med. Men nu opfordrer vi inderligt vores 1,8 mio. brugere til også at købe take away, så vi kan holde restauratørerne i live, indtil krisen er overstået.”

Der kan allerede nu købes take away fra både større kæder og lokale spisesteder i Too Good To Go-appen. Flere partnere kommer løbende til.

StøtLokalt-måltiderne kan afhentes i de tilmeldte forretninger, indtil corona-situationen er normaliseret. Måltiderne vil blive udbudt i et begrænset tidsrum for at mindske ventetid og unødig risiko. 

Betaling foregår via Too Good To Go-appen, og kunderne vil blive bedt om at “swipe” deres egen kvittering for at minimere smitterisiko.

Interesserede partnere kan tilmelde sig her

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Vedhæftede filer

Information om Too Good To Go ApS

Too Good To Go ApS
Too Good To Go ApS
Landskronagade 66
2100 København Ø

81773718http://toogoodtogo.dk

Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i Danmark i 2016 og er i dag aktiv i 13 europæiske lande og er under opbygning i Sverige og USA.

I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad i form af bl.a. brød og kager, frugt og grønt, kolonialvarer, sushi, buffetmad og meget andet.

I Danmark er appen blevet suppleret med en webshop,Too Good To Go Markedsplads, hvor man kan købe overskudsvarer, der kommer direkte fra producenterne.

Endelig har Too Good To Go iværksat flere oplysningstiltag for at fremme viden om madspild. Virksomheden har bl.a. lanceret en uddannelsesportal om madspild og åbnet ’Too Good To Go Huset’ på Frederiksberg, hvor der løbende bliver afholdt oplæg og events om madspild.

Læs mere om Too Good To Go her

Følg pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS

Et år efter lanceringen: ‘Ofte god efter’-initiativet har medført en række lignende tiltag i Europa26.2.2020 06:00:00 CETPressemeddelelse

For præcis et år siden fik Too Good To Go en række danske fødevareproducenter med på at føje ‘ofte god efter’ til ‘bedst før’-datomærkningen for at mindske madspild. Tilføjelsen er siden blevet indført på en lang liste af velkendte produkter, og initiativet har spredt sig til bl.a. Tyskland, Schweiz og Frankrig. Målet er nu at få større fokus på datomærkningerne på EU-niveau.

Lidl og Too Good To Go udvider samarbejdet: 121 Lidl-butikker tager kampen op mod madspild7.11.2019 06:00:00 CETPressemeddelelse

Fra i dag kan madspildsvirksomheden Too Good To Go bryste sig af at have indgået et landsdækkende samarbejde med dagligvarekæden Lidl. Discountkæden bliver den første med et landsdækkende initiativ mod madspild, hvor kunder kan købe poser med overskudsmad til en reduceret pris i samtlige af Lidls 121 butikker i Danmark. Samarbejdet er det største af sin slags i Too Good To Go’s levetid i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum