Stort millionbeløb på vej til medarbejdere fra Salling Fondene

Salling Fondene, som står bag Danmarks største detailkoncern, Salling Group, uddeler knap 15 millioner kroner til medarbejdere i virksomheden

Der er lidt ekstra på lønsedlen, når over 9.000 medarbejdere i blandt andet Bilka, føtex, Netto og Salling Stormagasiner tjekker deres e-Boks i slutningen af august. Salling Groups ejere, Salling Fondene, uddeler nemlig en del af fondens overskud til medarbejdere.

– Det er vores medarbejdere, der gør, at vi kan levere de bedste kundeoplevelser, investere i bæredygtige løsninger og drive en forretning, som sikrer, at Salling Fondene hvert eneste år kan give en del af vores overskud tilbage til samfundet gennem donationer. Derfor er det helt fortjent, at en del af fondens overskud på denne måde også kommer en lang række medarbejdere til gode, siger Per Bank, formand i Købmand Ferdinand Sallings Mindefond og adm. direktør i Salling Group.

I alt er der tale om en uddeling på knap 15 millioner kroner fra Købmand Ferdinand Sallings Mindefond. Fonden blev stiftet i 1958 af Salling Groups grundlægger, købmand Herman Salling, blandt andet med det formål, at en del af fondens overskud skulle tilfalde medarbejderne i virksomheden. Gratialet gives til både nuværende og tidligere medarbejdere, som har været ansat i hele perioden fra 2017 til 2020.

Salling Fondene blev i 2017 eneejer af Salling Group efter at have tilbagekøbt de resterende aktier i virksomheden og er kendt for at støtte en lang række initiativer og projekter, der er til glæde og gavn for mennesker i Danmark. Samlet set har fondene siden 2012 uddelt over én milliard kroner til kultur, sport, uddannelse, kirke og velgørende formål.

Seneste uddeling af gratiale til medarbejderne var i 2020.

Om udbetalingen af medarbejdergratialer

• Salling Fondene (Købmand Ferdinand Sallings Mindefond) udbetaler knap 15 mio. kroner i medarbejdergratialer.

• Alle medarbejdere i Salling Group er berettigede til at modtage gratiale fra Mindefonden, hvis de har været ansat i en sammenhængende 4-årig periode fra 2017 til 2020.

• Udbetaling af medarbejdergratialer afgrænser sig, ifølge fondens fundats, til medarbejdere i Danmark.

• I alt modtager 9.366 medarbejdere et gratiale.

• Alle medarbejdere, der opfylder kriterierne, modtager det samme beløb. Denne gang er gratialet på 1.550,32 kr. Beløbet er skattepligtigt op til 80 %.

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling, BR og Wupti arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 50.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 11 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

DANMARKS STØRSTE PRISOVERRÆKKELSE FOR BÆREDYGTIG MODE: Tillykke til årets vindere16.9.2021 18:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Vinderne af Salling Future Friendly Fashion Award 2021 blev her til aften fundet i de smukke omgivelser på Salling ROOFTOP Aarhus. Flere hundrede gæster deltog i Danmarks største prisoverrækkelse for mode skabt med bedre omtanke for miljøet sammen med jurymedlemmerne, de nominerede brands og de nominerede talenter. Salling er glade for at kunne præsentere årets vindere i samarbejde med Salling Fondene.