Stort kageevent i Operaen - Operaens officielle kage skal findes

Holdet fra DR2’s Operarejsen mødes med nogle af landets skarpeste desserthjerner på Almanak i Operaen for at finde frem til Operaens officielle operakage.
Foto: Chris Tonnesen

Søndag den 8. januar 2023 bliver en sukkermættet og historisk dag i Operaens og kagens tegn. Det Kongelige Teater har i samarbejde med kok og madskribent Trine Hahnemann og Almanak i Operaen besluttet, at Operaen skal have en officiel kage.

Trine Hahnemann fra Hahnemanns Køkken har stået for udformningen af tre bud på Operakagen, der skal findes ved Den store kagedag i Operaen den 8. januar. Her vil både publikum såvel som et både sukker- og operakyndigt dommerpanel være med til at kåre vinderkagen.

Frederik Cilius og resten af holdet fra Operarejsen i dommerpanelet
I dagens anledning er Frederik Cilius, Rasmus Bruun og Allan Gravgaard Madsen fra DR2’s populære Operarejsen indkaldt som dommerpanel i selskab med operachef Elisabeth Linton. De får kyndig assistance fra nogle af landets skarpeste desserthjerner og kagekreatører: kogebogsforfatter og Instagram-kagefænomen Maja Vase, Mika Wulff, konditor og redaktør af magasinet Lækkerier, og ikke mindst dessertkok Thomas Parry, tidligere chefkonditor ved Summerbird og tidligere dessertkok på den trestjernede Michelin-restaurant The Fat Duck.

Publikum kan smage Operakagen på særlige søndage i januar
Kombinationen af opera og kage og muligheden for at være med til at kåre operakagen har vakt publikums interesse. Da billetterne til Den store kagedag den 8. januar blev sat til salg i december, blev de revet væk på få timer. Men vinderkagen vil efterfølgende kunne smages igen senere i januar, hvor Almanak i Operaen har særlige søndage med operakage og smørrebrød. Arrangementerne En særlig søndag er hyggelige eftermiddage med et udvalg af smørrebrød efterfulgt af et kagebord med Operakagen.

FAKTA
Den store kagedag - kageevent med kåring af Operakagen i Operaen den 8. januar (udsolgt)
En særlig søndag - smørrebrød og kage på Almanak i Operaen den 15/1, 22/1 og 29/1. Læs mere HER

Lars Roest-Madsen | roest.madsen@gmail.com | Tlf: 30290786