Guldborgsund Kommune

Stor undersøgelse af tilfredsheden med Guldborgsund Kommune

Del

Hvor tilfredse er borgerne i Guldborgsund Kommune egentlig med at bo i kommunen? Det spørgsmål skal en stor gruppe af borgere nu give deres svar på.

Hvad synes du om livskvaliteten i vores kommune? Hvordan oplever du kontakten med kommunen, og hvad mener du om kommunens folkeskoler eller kulturliv? Og hvad synes du, at kommunen især skal prioritere? Det er blot nogle af de spørgsmål om kommunen, som 6.000 borgere nu bliver bedt om at tage stilling til i en undersøgelse af borgernes tilfredshed med Guldborgsund Kommune.

”Formålet med undersøgelsen er at få et overblik over, hvor kommunen gør det godt, og hvor det kan blive bedre og det kan vi bruge, når vi skal prioritere de kommende års opgaver på skolerne, omkring trafikken eller noget helt tredje” fortæller borgmester John Brædder.

Undersøgelsen sættes i gang torsdag den 31. oktober og løber til 25. november. De 6.000 tilfældigt udvalgte borgere får en besked i deres e-Boks med et link til undersøgelsen.

”I vores kommune har vi en vision om, at vi sammen med borgerne kan skabe et endnu stærkere Guldborgsund. Over 500 borgere var med til at forme den strategi, vi arbejder efter lige nu, og det tætte samarbejde vil vi gerne fortsætte med. Derfor spørger vi nu 6000 borgere om at hjælpe os ved at besvare en række spørgsmål om at bo i kommunen” siger John Brædder og fortsætter ”Vi er meget opmærksomme på borgernes ønsker og prioriteringer, og for at få så godt et grundlag som muligt for kommunens indsatsområder fremover, er det altså rigtig godt med borgeres input. Vi kan selvfølgelig ikke efterkomme alle ønsker, men vi er meget interesserede i at få borgernes synspunkter frem, og det er undersøgelsen et godt værktøj til” slutter borgmester John Brædder.

Det er anden gang undersøgelsen gennemføres. Første gang var i starten af byrådsperioden før sommerferien i 2018. Undersøgelsen gentages igen ultimo 2021.

Undersøgelsen foretages af Plan Gruppen, som er det firma der har udviklet undersøgelsen i samarbejde med en række forskellige kommuner. I løbet af de kommende år er ambitionen, at endnu flere kommuner vil få lavet en undersøgelse nøjagtig magen til Guldborgsunds, og på den måde bliver der mulighed for, at kommunerne kan sammenligne sig med hinanden og det kan være med til at udvikle kvaliteten af kommunernes tilbud.

Billedtekst: Borgerinddragelse er vigtig for at skabe de bedste fælles resultater. eksempelvis deltog over 500 borgere aktivt i udviklingen af kommunens stragegi for de næste mange år. Her er det borgermødet på Kulturfabrikken, hvor der efter debatten blev serveret spaghetti bolognese.

Fakta: Emner i tilfredshedsundersøgelsen:

  • Kommunen som levested
  • Information, kontakt, betjening
  • Institutioner, skoler, ældre
  • Infrastruktur, transport, miljø
  • Kultur og fritid
  • Sundhed
  • Politik/demokrati
  • Prioriteringer
  • Kommentarer fra borgerne

For yderligere information kontakt:

Borgmester John Brædder på tlf.: 2518 0390

Chefkonsulent Rikke Betak Lund på tlf.: 2518 0248

Billeder

Information om Guldborgsund Kommune

Guldborgsund Kommune
Guldborgsund Kommune
Parkvej 37
4800 Nykøbing F

54 73 10 00http://www.guldborgsund.dk/

Følg pressemeddelelser fra Guldborgsund Kommune

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Guldborgsund Kommune

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum