Stor efterspørgsel: STARK udvider flåden af lejevarebiler med værktøj

STARK femdobler flåden af udlejnings-varebiler inklusive værktøj. Håndværkerne sætter pris på muligheden for hurtigt at kunne tage flere opgaver uden at binde penge i værktøj og biler.

Siden STARK for godt et år siden introducerede muligheden for at leje en varebil fuld af værktøj, har der været stor interesse for ’all inclusive’ konceptet. Derfor femdobler byggecenterkæden nu flåden af varebiler udrustet med værktøj for at efterkomme efterspørgslen.

”Håndværkerne har taget rigtigt godt imod muligheden for at leje en varebil inklusive værktøj – og det gælder både små og store håndværkerfirmaer med en enkelt eller mange varebiler. Ved at leje en bil inklusive værktøj kan håndværkerne hurtigt takke ja til ekstra opgaver uden at skulle binde en masse penge i mere værktøj og flere biler. De to varebiler, som vi begyndte med for lidt mere end et år siden, har derfor været meget ude at køre, og vi har kun fået positiv feedback fra de håndværkere, som har benyttet tilbuddet,” fortæller udlejningsdirektør i STARK Henrik Hjorth Osbæck.

En af dem er direktør i AH Ejendomme Anders Hjorth, der har udviklet sit tømrerfirma til et ejendomsselskab, der køber og sælger lejligheder i København.

”Grundlæggende optimerer jeg min tid ved at leje kassevogn og værktøj hos STARK. Min stærke side er jo ikke at sidde ved pc’en og lede efter de bedste tilbud, men at komme ud at bygge. Og det får jeg mere tid til med den her fleksible lejeløsning,” siger Anders Hjorth.

Gratis parkering

Varebilerne udlejes fra STARKs forretninger på Frederiksberg, i Glostrup og i Københavns Sydhavn. Vest for Storebælt tilbyder STARK også lejevarebiler inklusive værktøj i Vejle. På sigt vil STARK udvide konceptet til flere af de store byer i Danmark.

Det koster 299 kr. plus forsikring at leje en varebil inklusive værktøj og 100 kilometers fri kørsel pr. dag. Alle varebiler er fuldt elektriske. Ud over at skåne miljøet for CO2 og partikelforurening giver det håndværkerne en anden fordel:

”I det centrale København er det nemmere at finde en p-plads til elbiler, og du kan også parkere gratis flere steder. Det betyder meget i dag, hvor der er tæt trafik i byen, og hvor håndværkerne ofte må bruge lang tid og mange penge på at finde steder at parkere,” siger Henrik Hjorth Osbæck.

Udlejer også elektriske ladcykler

Faktisk er trafik og parkering så stor en tidsrøver, at STARK udvider lejekonceptet med flere ladcykler. Som varebilerne kører de på el, så man hurtigt og miljøvenligt kan komme rundt i København.

”Ladcyklerne er udstyret med en stor, aflåst boks til værktøj. Vi kender flere håndværkere, der takker nej til småreparationer i det indre København. Det kan simpelthen ikke betale sig, fordi de skal bruge tid og penge på at finde en parkeringsplads. Med vores ladcykel kan du cykle direkte til kundens dør og parkere gratis på stedet – og så giver det igen mening at tage mindre opgaver,” siger Henrik Hjorth Osbæck.

Prisen for at leje en ladcykel er 199 kr. pr. dag.