Stjernedrys fra Hollywood: Ny type ansigtsløft uden synlige ar

Danmarks største udbyder af plastikkirurgi har netop lanceret et nyt banebrydende ansigtsløft i samarbejde med kendt plastikkirurg, der til daglig forskønner hollywoodstjerner i sin klinik i Beverly Hills.

Den berømte plastikkirurg Dr. Chia Chi Kao, der har adskillige Hollywood-kendisser i kundeporteføljen, underviste i løbet af 2018 Aleris-Hamlets plastikkirurger i det revolutionerende Ponytail Facelift. Indgrebet baserer sig på en avanceret kikkertteknik, som Dr. Kao selv har udviklet til at forynge ansigtet uden synlige ar foran øret og langs hårgrænsen.

Efter grundige forberedelser tilbyder Aleris-Hamlet nu både et såkaldt Ponytail Lift, som er et unikt øjenbryns-/pandeløft, og det fulde Ponytail Facelift, som forynger og transformerer hele ansigtet. Begge dele udføres med en innovativ kikkertteknik, hvor en række minimale snit rundt i hårgrænsen løfter huden i ansigtet på en hidtil uset naturlig måde.

Med den revolutionerende ponytail-teknik undgår man at få et vindblæst udseende, idet vi ikke som normalt trækker huden horisontalt, men draperer og løfter huden diagonalt opad for at modvirke tyngdekraften. Øjenbrynene roteres samtidig opad og formes for at skabe et smukkere og mere naturligt udseende. Man risikerer dermed ikke det lidt overraskede udtryk, som nogle gange ses efter et traditionelt pande-/øjenbrynsløft og facelift, forklarer specialeansvarlig overlæge Bo Jønsson, Aleris-Hamlet Hospitaler.

Ingen synlige ar og brug af eget fedt til at genskabe ungdommeligt look

Hidtil har ansigtsløft efterladt synlige ar ved ørerne og/eller ved hårkanten, og det tager typisk måneder og år, før de er blevet så usynlige, at andre ikke ligger mærke til dem. Men fordi Ponytail-indgrebet kun indebærer små snit bag hårgrænsen, efterlades kun minimale ar i hårbunden og bag øret, der er næsten umulige at få øje på.

Ud over Ponytail-løftet er det også muligt at genskabe tabt volumen med eget fedt, hvis man for eksempel har mistet fylde i øjenomgivelserne. Fedtet suges fra lår eller lænd og efterfølgende injiceret i øjenregionen. Overskydende hud på hals og kinder kan også fjernes effektivt af et Ponytail Facelift, hvor plastikkirurgen kombinerer Ponytail Lift med et udvidet ansigtsløft og halsløft.

I vores Rolls Royce-udgave tilbyder vi desuden en skånsom fedttransplantation for at genskabe den ungdommelige volumen i dit ansigt samt en hudforyngende CO2 laserbehandling, som forlænger holdbarheden af resultatet, siger Bo Jønsson.

Fakta om Ponytail Facelift™

• Fokuserer på hele ansigtet og halsen
  • Ar skjules bag øret og i håret
  • Undgår et vindblæst udtryk med avanceret skulptureringsteknik