Stigende interesse for vielsesringe trods færre vielser på landsplan

Selvom antallet af vielser generelt er faldende, er søgninger på vielsesringe faktisk stigende. Det viser tal fra søgeordsværktøjet Ahrefs, som Dirks Jewellery har fået adgang til og analyseret.
Det fremgår af grafen, at der i Danmark opleves en generel stigning på søgninger for “vielsesringe”. De store udsving i løbet af perioden skyldes, at vielser i høj grad er sæsonbestemte.
Der vil altså være flere søgninger på vielsesringe i perioden januar-april, hvor vielser er i højsæson, vurderer Henrik Knakkergaard fra juveleren Dirks Jewellery Copenhagen:
“At vi ser disse store udsving i søgninger på “vielsesringe” kan forklares ved, at vielser samt køb af vielsesringe oftest foregår i bestemte sæsoner. Vi oplever, at vores kunder primært kontakter os vedrørende vielsesringe i perioden januar-april”.
Færre vielser
På trods af stigende interesse for vielsesringe er antallet af vielser på landsplan stødt faldende. Det viser tal fra Danmarks Statistik.
Grafen viser tydeligt, at der i 2021 blev viet væsentligt færre mennesker end i 2015. Dog viser kurven, at tendensen var stigende indtil 2018. Mængden af brylluper har således været faldende siden 2019, hvilket formentlig skyldes en kombination af en manglende tro på ægteskabet som institution blandt de unge, men også COVID-19 der i både 2020 og 2021 gjorde, at de færreste kunne planlægge, hvornår et evt. bryllup kunne afholdes, mener Henrik Knakkergaard.
“Det er en ærgerlig udvikling, at færre og færre mennesker bliver viet. Som smykkeproducent af vielsesringe er det naturligvis en udvikling, vi er kede af at se. Vi kan dog samtidig se, at flere og flere mennesker søger på vielsesringe, hvilket sandsynligvis indikerer, at online shopping generelt er blevet mere populært”, siger Henrik Knakkergaard
Håber på flere vielser nu, hvor samfundet ikke er lukket ned længere
Mange mennesker har valgt at udskyde deres vielser på grund af de verserende corona-nedlukninger. Der er sikkert også op til flere, der helt har undgået at fri til deres partner grundet omstændighederne, vurderer Henrik Knakkergaard. Der er i hvert fald en kraftig stigning i salg af forlovelsesringe, som formentlig afspejler flere bryllupper i fremtiden.
“Vi lever af at skabe fantastiske smykker - og særligt vielsesringe. Derfor glæder vi os til denne sæson af vielser, der forhåbentligt får vendt den kedelige kurve om. Vi har i hvert fald gjort vores for at støtte op om de danske vielser ved at køre adskillige store kampagner på vielsesringe, hvor man bl.a. kan få 15% rabat, såfremt man booker en tid i en af vore butikker” siger Henrik Knakkergaard.
Nøgleord
Kontakter
Dirks Jewellery Copenhagen
Tlf. 33 21 17 22
Billeder
Information om Bonzer
Om Dirks Jewellery Copenhagen
Dirks Jewellery Copenhagen har vi siden 1988 solgt smykker ud fra et koncept om, at kvalitet ikke behøver at koste en formue.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Hvor sund er din kommune? Ny kortlægning viser store geografiske forskelle i sundhed – og det forværres af “absurd” politik12.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ny kortlægning afslører markante forskelle i danskernes fysiske aktivitet på tværs af bopæl samt indkomst- og uddannelsesniveau. Tallene viser, at næsten 6 ud af 10 danskere ikke opfylder WHO's anbefalinger til fysisk aktivitet, og ny “absurd” politik frygtes at forværre tilstanden.
Udrulning af fibernet: Så langt er hver enkelt kommune nået11.9.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danske bopæle, sommerhuse og virksomheder har efterhånden fået adgang til lynhurtigt fibernet. Få kommuner er nået helt op på 100% dækning, mens andre stadig sakker bagud. Se fordelingen her.
Kundetilfredshed blandt pensionsmæglere: Söderberg & Partners er øverst på listen4.9.2025 11:04:41 CEST | Pressemeddelelse
Pensionsmægleren Söderberg & Partners har de mest tilfredse kunder i Danmark, viser ny undersøgelse foretaget af det uvildige analysehus Aalund. Det er særligt den personlige rådgivning, kunderne lægger vægt på.
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum