Steffen Jakobsen er ny erhvervskundechef i Andelskassen i Ikast

Steffen Jakobsen har de seneste 12 år arbejdet for to af landets største banker, men er nu skiftet til Andelskassen i Ikast. Her glæder han sig til at bidrage med god erhvervsrådgivning og agile beslutninger.

Tidligere har Steffen Jakobsen arbejdet 10 år i Nordea i flere midt- og vestjyske afdelinger samt to år i Nykredit i Herning. Med skiftet til Andelskassen ser ham frem til at komme tættere på erhvervslivet i det midtjyske område.

”I Andelskassen i Ikast skal jeg samarbejde med og rådgive mange forskellige virksomheder, og vi kommer til at få en tæt sparring. Banken er kendt for sin agilitet og hurtige beslutningsgang, hvilket kommer kunderne til gavn, og det glæder jeg mig over at være blevet en del af, ” siger Steffen Jakobsen.

Brænder for erhvervsrådgivning

Steffen brænder for erhvervsrådgivning og har de seneste fem år arbejdet fuld tid på området. Som erhvervskundechef skal han arbejde med mange forskellige virksomheder, hvor han kan drage nytte af sin store erfaring.

”Jeg synes, det er spændende at arbejde med erhvervskunder, da jeg godt kan lide kompleksiteten og de mange ting, man skal forholde sig til. Kunderne er meget forskellige, og selvom to virksomheder er inden for samme branche, så adskiller de sig i forhold til strategier, produktioner og meget mere, og det gør, at jeg skal være alsidig, innovativ og fleksibel i min rådgivning, ” siger Steffen.

Fritiden bruges på golfbanen

I fritiden er Steffen ofte at finde på golfbanen, hvor han arbejder på at forbedre sit handicap. Han har spillet golf de seneste 3 år, efter flere knæskader til sidst satte en stopper for hans fodboldkarriere i Troldhede.

”Når man spiller golf, er der altid noget, man kan justere på for at gøre det bedre næste gang. Den tilgang bruger jeg også i mit arbejde, hvor jeg altid har fokus på at optimere og kvalificere mine arbejdsprocesser, så mine kunder får den bedst mulige rådgivning, ” fortæller Steffen.

Steffen er født og opvokset Troldhede, men har boet de sidste mange år i Herning.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 25 39 86 20 eller E: mbm@andelskassen.dk

Danske Andelskassers Bank – i daglig tale Andelskassen - er en børsnoteret bank med hovedkontor i Hammershøj mellem Randers og Viborg. Banken har 18 filialer rundt i landet, der betjener både privat- og erhvervskunder, og flere filialer er ved at blive etableret. Banken har et lokalt fokus og engagerer sig i sine lokalområder, blandt andet gennem uddeling af priserne ”Sammen kan vi mere” og ”Andelskasseprisen”.

Andelskassen er en solid bank, der sidste år kunne aflevere et årsregnskab med de bedste økonomiske resultater i bankens mere end 100-årige historie.