STARK Group vinder priser for stærkt marketingskoncept i Sverige

STARK Groups svenske forretning, Beijer Byggmaterial, står bag marketingskonceptet med Youtube-kanalen ”dom kallar oss hantverkare”, og den populære podcast ”Bygga åt idioter”, som ved dette års Inhouse Awards blev hædret med to priser: Årets Idé og Årets Kommunikation.
Siden 2020 har Beijer gennem egne kanaler hyldet håndværkerne og givet dem en platform, hvor de med humor portrætterer oplevelser fra deres daglige virke. Konceptet startede med udgivelsen af ”Bygga åt idioter”-bogen, der hurtigt fik succes og blev til en podcast-spin-off med samme kernemne: håndværkernes egne fortællinger. Året efter tog Beijer skridtet videre og lancerede YouTube-kanalen ”Dom Kallar oss hanverkare”, en komedieserie for håndværkere, hvor håndværkerne selv spiller hovedrollen.
Siden begyndelsen er både lytter- og seertal i Beijers primære målgruppe, de professionelle håndværkere, vokset støt. Tidligere på året klatrede podcasten ”Bygga åt idioter” op på andenpladsen på Spotifys topliste over de mest populære podcasts i Sverige, og med flere end 140.000 lytninger om ugen, et udsolgt liveshow til fejring af afsnit nummer 100, en nomination til årets humorpodcast, samt priserne for Årets idé og Årets kommunikation har marketingskonceptet stadfæstet sin position inden for svensk markedsføring.
”I Beijer er vi meget stolte over at have skabt to helt unikke kanaler rettet mod vores kunder. Vi har også skabt to eksklusive kanaler, som vores leverandører og sponsorer kan ses i, og for, at vi kan gøre Beijer-brandet endnu stærkere. At vinde dobbelt guld ved Inhouse Awards er naturligvis et rygstød til at forsætte arbejdet og udvikle disse kanaler endnu mere. Der er mange håndværkerhistorier, der venter på at blive fortalt,” siger Elisabet Heinrich, marketingchef hos Beijer Byggmaterial.
Juryens begrundelse:
Årets idé - "Helt egne kanaler rettet mod håndværkere giver Beijer unikke muligheder."
"Når traditionelle medier ikke længere klarer opgaven, er det vigtigt at have modet og evnen til at gentænke og skabe helt ny kommunikation. Med humor, anerkendelse og glæde tager vinderen et klart standpunkt for og hylder sin egen målgruppe. Resultatet er intet mindre end en opadgående stjerne i sit eget unikke univers."
Årets kommunikation - "Håndværkerhumor i egne kanaler."
"Tænk, tænk igen og tænk igen. Spil derefter på en positiv følelse, giv målgruppen noget uventet, gør det igen og igen, og succes er en kendsgerning."
Inhouse Awards arrangeres af dagbladene Dagens Media og Resumé.
Kontakter
Kaspar Bach HabersaatChief Communications Officer
Tlf:+45 4092 8881kha@starkgroup.dkBilleder
Information om STARK Group A/S
STARK Group er en førende B2B distributør af byggematerialer, services og rådgivning til byggebranchen i Nordeuropa med fokus på at servicere det professionelle kundesegment. STARK Group har en årlig omsætning på ca. EUR 6 mia. (ca. DKK 44,6 mia.), betjener en portefølje af ca. 275.000 kunder og samarbejder med godt 10.000 leverandører via 550 lokationer på tværs af seks lande. Med hovedkontor i Danmark, har STARK Group i alt ca. 12.500 medarbejdere i Tyskland, Østrig, Danmark, Sverige, Finland og Norge. Gruppen har mere end fordoblet sin størrelse inden for de seneste par år gennem både opkøb og organisk vækst og har i dag markedsledende positioner nationalt eller regionalt i alle sine markeder.
Om Beijer Byggmaterial
Beijer Byggmaterial AB er Sveriges største forhandler og distributør af byggematerialer med 113 forretninger i Sverige. Virksomheden tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Beijer Byggmaterial har en omsætning på ca. SEK 12 milliarder, beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group.
Følg pressemeddelelser fra STARK Group A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra STARK Group A/S
STARK Group styrker sit forretningsnetværk i Storbritannien30.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
STARK Group, britiske brand, Jewson, har styrket sin tilstedeværelse i Storbritannien med åbningen af en ny forretning i Croydon, strategisk placeret syd for London.
Torben Fabrin bliver ny Group CIO i STARK Group25.3.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Torben Fabrin tiltræder som ny Chief Information Officer (CIO) i STARK Group og skal stå i spidsen for koncernens digitale transformation. Torben tiltræder stillingen senest 1. april 2025.
STARK Group investerer i nyt distributionscenter i Danmark6.3.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
STARK Group har taget det første spadestik til et nyt, omfattende distributionscenter for lette byggematerialer i Danmark. Investeringen markerer et skridt fremad i virksomhedens vision om at forbedre sin i forvejen førende distribution af byggematerialer. Det nye lager strækker sig over 24.000 kvadratmeter og vil sikre dag-til-dag-levering af 50.000 varenumre til byggepladser og STARK-forretninger landet over.
STARK Group opnår platin EcoVadis rating: vil gøre bæredygtighedstiltag til en kommerciel succes24.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
STARK Group har for fjerde år i træk modtaget den højeste vurdering, en platinstatus, fra EcoVadis for sin bæredygtighedspræstation. Denne anerkendelse placerer STARK Group i top 1% af de mere end 150.000 virksomheder, der er vurderet af EcoVadis verden over for deres engagement i bæredygtige forretningspraksisser.
STARK Group udvider sit forretningsnetværk i Danmark30.1.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
STARK i Danmark styrker sin tilstedeværelse og position i den sydlige del af Sjælland. Virksomheden åbner det største byggecenter i området, hvilket markerer endnu en investering omkring byer med betydelig vækst. Forretningen blev indviet af borgmesteren under overværelse af 500 gæster.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum