STARK Group styrker sin position i Norge

Med åbningen af en ny forretning i Frekhaug styrker Neumann Bygg sin lokale tilstedeværelse i den vestlige del af Norge. Den nye forretning i Frekhaug er en del af en større plan for den vestlige region, hvor endnu en forretning åbner i foråret 2023.

Neumann Bygg cementerer sin tilstedeværelse og position i og omkring Bergen med åbningen af forretningen i Frekhaug og endnu en forretning i Drotningsvik næste forår.

”Det er stort for os at åbne forretning nummer tre her i Bergen, og snart bliver det antal til fire. Vi har mange spændende projekter i pipeline her i Bergen. Vi er stolte, ordentlige og passionerede, og vi ved, at dette hold her i Bergen vil lykkes,” siger Kjell Paulsrud, adm. direktør i Neumann Bygg, i sin åbningstale.

Den nye forretning i Frekhaug kommer til at omfatte en butik på 600 m2 og et lager på 2.000 m2.

Med åbningen fortsætter Neumann sin vækststrategi. Virksomheden udvidede tidligere på året sin portefølje af forretninger med opkøbet af den solide og anerkendte aktør inden for salg og distribution af profiler og lister: Treprodukter Øst AS, samt en udvidelse og relokation af en forretning fra Kaupanger til Sogndal i den vestlige region.

Forretningen åbnede den 15. august 2022.

Søren P. Olesen, CEO i STARK Group

STARK Group er en førende B2B distributør af byggematerialer, services og rådgivning til byggebranchen i de nordiske lande og Tyskland med fokus på at servicere det professionelle kundesegment. STARK Group har en årlig omsætning på ca. EUR 5 mia. (ca. DKK 37 mia.), betjener en portefølje af ca. 260.000 kunder og samarbejder med godt 10.000 leverandører via mere end 485 lokationer på tværs af seks lande. Med hovedkontor i Danmark, har STARK Group i alt ca. 11.700 medarbejdere i Tyskland, Danmark, Sverige, Finland og Norge. Gruppen har fordoblet sin størrelse inden for de seneste par år gennem både opkøb og organisk vækst og har i dag markedsledende positioner nationalt eller regionalt i alle deres markeder.

Om Neumann Bygg

Neumann Bygg AS sælger og distribuerer byggematerialer til det professionelle håndværkersegment gennem deres 16 forretninger i Norge. Virksomheden omsætter for NOK 1,8 milliarder og beskæftiger ca. 320 ansatte. Neumann er en del af STARK Group.